Trešdiena, 24.Aprīlis 2024. » Vārdadienas svin: Nameda, Visvaldis, Ritvaldis;

Uzsākta Škoda Yeti ražošana

Andris Vilks, autonews.lv, 22.05.2009. 16:09 | komentāri (1)

Škoda Auto Kvasinas rūpnīcā (Čehija) uzsākta kompānijas pirmā apvidus automobiļa Yeti sērijveida ražošana. Līdz tam jaunais modelis tika rūpīgi testēts.
Uzsākta Škoda Yeti ražošana

Pēdējais pārbaudījums notika Norvēģijā, Oslo apkaimē, kur Yeti bija jāpierāda sava gatavība izturēt dažādus ceļa segumu klājumus, kas to turpmākajā ekspluatācijā varētu sagaidīt gan Eiropā, gan arī aiz tās robežām. Mazajam apvidniekam nācās izturēt arī atšķirīgus klimatiskos apstākļus, kas ļāva pieslīpēt dažādas svarīgas sistēmas, piemēram, salona ventilēšanas un kondicionēšanas vai stabilizācijas sistēmas.
 
Atgādinām, ka Škoda Yeti ir kompaktklases SUV pārstāvis un piektais modelis Škoda modeļu gammā, automašīnas gabarīti sekojoši: riteņu bāze 2578 mm, garums 4223 mm, platums 1793 mm un augstums 1691 mm. Salona iekārtojums aizgūts no modeļa Roomster, kas nebūt nav slikti – atzīmēsim kaut vai efektīgo sēdekļu transformēšanas sistēmu VarioFlex, kas bagāžas nodalījuma ietilpību palielina līdz 1760 litriem. Yeti rīcībā arī pilnpiedziņa, 180 mm klīrenss un sistēma, kas palīdz pieveikt slīpumus. Ražotājs sola, ka 1520 kg smagais automobilis izcelsies ar mazu degvielas patēriņu un zemu izmešu daudzumu. Piebildīsim, ka visi motori (to ir 5) būs aprīkoti ar turbopūti.
 
Interesanti, ka vācu žurnālisti jau paguvuši salīdzināt čehu jaunumu ar VW koncerna veiksminieku – Volkswagen Tiguan, un atraduši vairākus argumentus par labu Yeti, proti – Škoda salonam ir labākas transformēšanas iespējas, tas ir ietilpīgāks (uzņem par 250 litriem vairāk), arī braucēji tajā jūtas brīvāk. Visi Yeti motori atbilst Euro 5 normām (Tiguan tikai 150 ZS benzīna modelis), Tiguan ir par 150 kilogramiem smagāks un līkumos šūpojas vairāk nekā čehu SUV. Abos modeļos sešpakāpju mehāniskā kārba strādā ne pārāk slavējami, tiesa, Yeti gadījumā benzīna modeļi dabūjami arī ar septiņu pakāpju DSG automātu.
 
Un vēl tikai par dizaina autoru – tas ir slovāku speciālists Jozefs Kubans, kurš strādājis arī pie Audi A4 un Bugatti Veyron projektiem.

Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV