Piektdiena, 26.Aprīlis 2024. » Vārdadienas svin: Rūsiņš, Sandris, Alīna;

Lauva dodas uzbrukumā

Andris Vilks, 11.01.2010. 17:44 | komentāri (1)

Peugeot logotips ir zvēru karalis lauva, taču aplūkojot franču kompānijas produkciju, atklājas, ka maz ir tādu modeļu, kam šis simbols patiesi piestāvētu. Tā nedrīkst palikt un šis uzskats jāmaina, domā kompānijas jaunais dizaina centra vadītājs Žils Vidals (PSA koncernā no 1996.gada).
Lauva dodas uzbrukumā

Peugeot dizains tiks mainīts kardināli – pašlaik tie ierastie kompānijas vaibsti ar XXL lukturu un radiatora režģa izmēriem (tipiska piemērs Peugeot 4007) aizies pagātnē. Jauns logotips, jauns motto, jauns dizaineris un jauna formu valoda.

Lai pasvītrotu savu nodomu nopietnību, Peugeot izgatavojis konceptu SR1 – luksuss klases rodsteri ar 313 ZS (500 Nm) jaudu, ko plašākai publikai nodemonstrēs Ženēvas autosalonā. Žila Vidala (arī elektrokoncepta BB1 autors) spalvas radītais SR1 ir tik liels kā Mercedes SL, sportisks kā Aston Martin Vantage un elegants kā Maserati Gran Turismo.

SR1 starmeši un radiatora režģis atguvuši samērīgas proporcijas, plakanos un garlaicīgos sānus nomainījuši durvju paneļi ar ielocītām kontūrām, bet aizmugure izceļas ar noapaļotām formām un interesantiem lukturiem.

1,5 tonnas smagā rodstera piedziņai tiek izmantota benzīna dzinēja un elektromotora kombinācija. 1,6 litru turbomotors, kas novietots priekšā attīsta 218 ZS, savukārt aizmugurē iebūvētais elektromotors tam pievieno vēl 95 ZS.

Jāatzīmē, ka pilnpiedziņas rodsters, ar 250 km/h maksimālo ātrumu un 4,7 sekunžu paātrinājumu līdz simtam, uz 100 km vidēji patērē vien 4,9 litrus degvielas, bet kaitīgo izmešu daudzums ir tikai 119 g/km – rādītājs, kas parasti atbilst mazauto segmentam.

Lai gan SR1 paliks tikai vienā eksemplārā, tā galvenais uzdevums ir parādīt to dizaina virzienu, kurā franču kompānija grasās doties tuvākajā nākotnē. Pašlaik Peugeot ir desmitais lielākais autoražotājs pasaulē, taču līdz 2015.gadam franči cer pakāpties trīs vietas augstāk. Šo mērķi palīdzēs sasniegt izstrādātā stratēģija, kas paredz, ka laika posmā 2010.-2012.gadam pasaulē tiks laisti 14 jauni Peugeot modeļi.

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV