Ceturtdiena, 18.Aprīlis 2024. » Vārdadienas svin: Laura, Jadviga;

Jauni dzinēji un divsajūgu pārnesumkārba Ford Mondeo - labākai veiktspējai un degvielas ekonomijai

Laura Jēgere, 20.05.2010. 19:16

Sākot ar aprīli, Ford Mondeo tiek aprīkots ar pilnībā jaunu 203 ZS (149 kW) 2.0 litru Ford EcoBoost STCi benzīna turbodzinēju un ievērojami uzlabotajiem 2.0 litru Duratorq TDCi dīzeļdzinējiem, kas attīsta 115 ZS (85 kW) un 140 ZS (103 kW), kā arī jaunu un iespaidīgu 163 ZS (120 kW) versiju.
Jauni dzinēji un divsajūgu pārnesumkārba Ford Mondeo - labākai veiktspējai un degvielas ekonomijai

Papildus jaunajiem dzinējiem Mondeo pieejama Ford PowerShift sešpakāpju dubultā sajūga transmisija, kas nodrošina plūdenu un ātru pārnesumu slēgšanu. Ar to standartā tiek aprīkots EcoBoost benzīna dzinējs, bet 140 ZS un 163 ZS dīzeļdzinējiem tā ir pieejama kā papildaprīkojums.

„Mondeo uzbūve sasaucas ar S-MAX un Galaxy, tie arī ražoti tiek vienā rūpnīcā, tādēļ uzskatām, ka ir svarīgi, ka jaunākos dzinējus varam piedāvāt arī Mondeo klientiem,” uzsver Jorgs Baijers (Jörg Beyer), Ford Eiropas automobiļu līnijas direktors lielo un premium segmenta automobiļu jomā. „Jaunais dzinējs ir atsaucīgs un izsmalcināts, tas ideāli sader ar Mondeo piemītošo braukšanas baudu, nezaudējot degvielas patēriņa vai CO2 izmešu samazinājumu."

Jaunais 2.0 Ford EcoBoost SCTi – jauda un ekonomija

Mondeo kopā ar miniveniem S-MAX un Galaxy pirmie izmantos Ford EcoBoost dzinēju sērijas priekšrocības. Dzinēji ar turbopūti iezīmē jaunu ēru moderno benzīna dzinēju tehnoloģijas jomā.

Bez vieglas alumīnija konstrukcijas, jaunākās paaudzes augstspiediena tiešās iesmidzināšanas sistēmas, zemas inerces turbīnas un maināmu gāzu sadales fāzu mehānisma, 2.0 litru Ford EcoBoost SCTi dzinējs aprīkots ar jaunāko degvielas sadegšanas sistēmu, kas nodrošina jaunu veiktspējas un degvielas ekonomijas līmeni benzīna dzinējiem.

Ar iespaidīgo maksimālo jaudu 203 ZS (149kW) pie 5500 apgr./min. un maksimālo griezes momentu 300 Nm, kas tiek iegūts plašā diapazonā 1750 - 4500 apgr./min., jaunais Ford EcoBoost SCTi dzinējs ļauj Mondeo attīstīt paātrinājumu no 0 līdz 100km/h tikai 7,9 sekundēs. Automašīnas maksimālais ātrums ir 232 km/h 4 un 5 durvju versijām, un 227 km/h universālim.

Vidējais degvielas patēriņš ir 7,7  l/100 km*, bet vidējais CO2 izmešu līmenis sasniedz tikai 179 g/km. Salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes Mondeo 161 ZS 2.3 litru automātiskās pārnesumkārbas modeli, CO2 izmeši samazināti par 19 procentiem, lai gan 2.0 litru SCTi dzinējs attīsta par 25 procentiem lielāku jaudu.

Ford 2.0-litre Duratorq TDCi – jaunā dīzeļa jauda

Klientiem, kuri dod priekšroku dīzeļiem, tagad pieejama ievērojami uzlabotā 2.0 Ford Duratorq TDCi dzinēju saime, kas atbilst Euro 5 izmešu prasībām. Pirmo reizi dzinējs pieejams trīs jaudas līmeņos: 115 ZS, 140 ZS un jaunajā 163 ZS (85, 103 un 120 kW).

Īpaši izceļams to augstais griezes moments pie zemiem apgriezieniem – 330 Nm pie tikai 1500 apgr./min. 115 ZS versijā, 320 Nm pie 1750 apgr./min. 140 ZS versijā un 340 Nm pie 2000 apgr./min. 163 ZS versijā.

Duratorq TDCi dzinējam ir jauna veida elektromagnētiskās degvielas sprauslas ar astoņiem izsmidzināšanas urbumiem. Sprauslas darbojas ar 2000 bāru spiedienu labākai degvielas izsmidzināšanai. Salīdzinājumam - iepriekšējām sešu urbumu pjezosprauslām bija 1800 bāru spiediens. Lai pielāgotos augstākam degvielas spiedienam, sadegšanas kameras ir pārveidota un uzstādīts jauns dzinēja vadības bloks. Šo modifikāciju rezultātā panākts ne tikai zemāks izmešu un CO2 līmenis, bet arī samazināts troksnis.

Uzlabotā turbokompresora konstrukcija ar pārveidotu ieplūdes kanālu ātrākai reakcijai, augstas efektivitātes izmešu recirkulācijas EGR dzesētājs un jauns dīzeļa daļiņu filtru (cDPF) arī dod savu ieguldījumu atbilstībai jaunākajiem izmešu ierobežojumiem, degvielas taupīšanai un CO2 izmešu samazināšanai.

Ar ievērojami uzlaboto veiktspēju un zemām ekspluatācijas izmaksām jaunie Duratorq TDCi dzinēji nodrošina arī iespaidīgu degvielas ekonomijas un CO2 sniegumu. Ar degvielas patēriņu 5,3 l/100 km* un vidējo CO2 izmešu līmeni tikai 139 g/km, visi jaunie Mondeo TDCi modeļi ar sešpakāpju transmisijām uzrāda skaitļus, ko iepriekš varēja sasniegt tikai Mondeo ECOnetic.

Ford PoweShift – uzlabots un viegls

Ford Mondeo aizsāk arī efektīvās un viegli lietojamās Ford PowerShift sešpakāpju dubultā sajūga transmisijas pielietošanu Ford saimē.

Tas ir lielisks papildinājums jaunajam Ford EcoBoost benzīna tiešās iesmidzināšanas dzinējam un Ford Duratorq TDCi common-rail dīzeļdzinējam. Tā ietverta 2.0 litru EcoBoost SCTi dzinēja standarta komplektācijā, bet kā papildaprīkojums tā pieejama 2.0 litru Duratorq TDCi 140 un 163 ZS (103 un 120 kW) versijām. Ar šīm spēka pārvada kombinācijām Mondeo nodrošina vidējo degvielas patēriņu tikai 5,6 l/100km* un vidējo  CO2 izmešu daudzumu 149 g/km.

Ford PowerShift transmisija izstrādāta Getrag Ford Transmissions GmbH, kas ir 50:50 Ford/GETRAG kopuzņēmums, būtībā tā sastāv no divām transmisijām, kas darbojas paralēli un katrai no tām ir savs slapjā tipa sajūgs.

Pateicoties pārnesumu pāru izvietojumam – viens darbina „nepāra” pārnesumus 1, 3 un 5, bet otrs „pāra” pārnesumus 2, 4 un 6 – secīgu pārnesumu pārslēgšanu var panākt,  jau laikus izvēloties nākamo pārnesumu, turklāt braucot ar pilnu jaudu. Pārslēgšana notiek ar abu sajūgu piedalīšanos tā, lai izvairītos no griezes momenta pārrāvumiem.

Salīdzinājumā ar parastajām automātiskajām transmisijam, Ford PowerShift transmisija piedāvā vairākus ieguvumus. Piemēram, tā neprasa sarežģītas apakšsistēmas, tādas kā hidrotransformatori, planetārie pārnesumi komplektus un  daudzdisku sajūgi.

Ford PowerShift nodrošina parastās automātiskās transmisijas lietošanas vienkāršību savienojumā ar manuālās transmisijas veiktspēju, nodrošinot ātru, sportisku un plūdenu pārslēgšanu. Papildus ieguvumus ir augsts maksimālais griezes moments un pārnesumu izvēle, kas padara Ford PowerShift par ideālu partneri modernam augstas veiktspējas dīzeļdzinējam.

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV