Sestdiena, 21.Septembris 2019. » Vārdadienas svin: Matīss, Modris, Mariss;

Atklāta sociālā kampaņa "Par drošu un laipnu satiksmi"

Ģirts Avotiņš, 03.02.2011. 10:31

Vakar, 2. februārī , SEB līzings ar jaunākās aptaujas „Iedzīvotāju vērtējums autobraukšanas kultūrai Latvijā" rezultātiem jau ceturto gadu realizē sociālo kampaņu "Par drošu un laipnu satiksmi". Tās ietvaros tiks izstrādāts video īsfilmu seriāls, kurā tiks salīdzināti divi autovadītāju tipi – emocionāli straujais un lēni paštaisnais – ikdienas satiksmē. Video īsfilmās, kas būs apskatāmas interneta vidē, kontrastu pilnos autovadītāju tipus Rīgas ielās iedzīvinās aktieri Artuss Kaimiņš un Arturs Krūzkops.
Atklāta sociālā kampaņa "Par drošu un laipnu satiksmi"

Galerijas:

SEB līzinga iniciētās sociālās kampaņas "Par drošu un laipnu satiksmi" mērķis ir pievērst Latvijas autovadītāju uzmanību savstarpējām ceļu satiksmes dalībnieku attiecībām, kā arī elementāriem pieklājības pamatlikumiem, kuru ievērošana ievērojami samazinātu ikdienas stresu, uzlabotu garastāvokli, kā arī satiksmes plūsmu padarītu raitāku. Vairāk kā 80% aptaujāto autovadītāju apgalvo, ka ļoti bieži vai samērā bieži ar avārijas gaismām pasaka "paldies" citiem autovadītājiem, un uzskata, ka tā dara arī 71% līdzcilvēku.

Aptauja atklāj pozitīvas iezīmes

SKDS janvārī veiktās autovadītāju aptaujas "Iedzīvotāju vērtējums autobraukšanas kultūrai Latvijā" rezultāti ir salīdzināmi ar 2008. un 2010. gadā veiktajām aptaujām. Tādējādi iespējams vērot tendenci, ka Latvijā autobraukšanas kultūra pēdējo trīs gadu laikā ir strauji uzlabojusies – ja 2008. gadā tikai 2,2% Latvijas autovadītāju kopējo autobraukšanas kultūru vērtēja kā augstu, tad janvārī iegūtie dati liecina, ka jau 12,4% autovadītāju augstu vērtē citu vadītāju uzvedību uz ceļa. 57,3% aptaujāto uzskata, ka autobraukšanas kultūra valstī ir viduvēja. Tajā pašā laikā vēl aizvien 29,9% respondentu apgalvo, ka līmenis ir zems. Salīdzinoši pavisam nedaudz ir krities to autovadītāju skaits, kuri paši savu braukšanas kultūru vērtē kā augstu. Lai arī šis samazinājums ir niecīgs, tā tomēr ir pozitīva iezīme, kas liecina par paškritiskāku attieksmi un objektīvāku savas rīcības un ieradumu izvērtējumu.

SEB bankas prezidents Ainārs Ozols: "Pirms četriem gadiem SEB līzings nāca klajā ar iniciatīvu, kuras mērķis bija veicināt drošu un laipnu satiksmi uz Latvijas ceļiem. Mums ir pamatots gandarījums, ka kopējais darbs ir uzrādījis labus rezultātus un mainījis sabiedrības uzvedību – braukšanas kultūras novērtējums ir daudz pozitīvāks. SEB kā viens no lielākajiem auto līzinga tirgus dalībniekiem ir līdzatbildīgs par satiksmes drošību un kultūru. Ar šo iniciatīvu mēs turpinām veicināt to, lai kā satiksmes dalībnieki mēs viens otram palīdzētu, nevis traucētu. Sociālās kampaņas ietvaros sadarbībā ar Drošas braukšanas skolu tiks veidots arī pieklājīgas braukšanas un satiksmes plūsmas mācību kurss."

Kaitinošie ieradumi nemainās

Pēc aptaujāto autovadītāju domām kaitinošo ieradumu sastopamība Latvijas satiksmē pēdējo trīs gadu laikā ir samazinājusies, tomēr kaitinošākie ieradumi palikuši nemainīgi. Gluži tā pat kā 2008. gadā par kaitinošāko citu vadītāju ieradumu tiek uzskatīta prakse atstāt automobili stāvēšanai tā, ka tas traucē satiksmei. Ar šādām situācijām ļoti un samērā bieži sastopas 68,6% aptaujāto. Otro vietu kaitinošo ieradumu topā ieņem pagriezienu rādītāju nelietošana. To par bieži sastopamu rīcību ir atzinuši 54,6% autovadītāju. 46,7% aptaujāto satiksmes dalībnieku atzīst, ka viņi bieži sastopas ar autovadītājiem, kas pieturas pie 2. joslas principa un nemaz nedomā braukt pa 1. joslu, kaut arī tā ir brīva un tā paredz ceļu satiksmes noteikumi. 39,4% šoferu bieži sastopas ar citu autovadītāju nevēlēšanos citus transportlīdzekļus ielaist savā joslā vai ļaut tiem izbraukt no ēku pagalmiem un mazāk svarīgām ielām.

Atskats vēsturē

2008. gada pavasarī, SEB līzings, balstoties uz sabiedriskās domas pētījuma "Autobraukšanas kultūras novērtējums" rezultātiem, aizsāka mediju diskusiju un informatīvo kampaņu "Par drošu un laipnu satiksmi". Šīs kampaņas un saspringtu diskusiju laikā tika apzināti Latvijas autobraukšanas kultūras sāpīgākie punkti un darba grupā tika izstrādāti desmit pieklājīgas braukšanas principi, kuri tika popularizēti autovadītāju vidū. 2010. gadā tika veikts Latvijas autovadītāju psiholoģiskā portreta pētījums, un, balstoties uz tā rezultātiem, tika izveidots Egometrs - tests autovadītājiem.

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2019
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV