Svētdiena, 08.Decembris 2019. » Vārdadienas svin: Gunārs, Vladimirs, Gunis;

Miegs - tas ir svarīgi

kleoo.lv, 14.07.2009. 14:02

Speciālisti aprēķinājuši, ka trešo daļu mūža cilvēks pavada miegā. Miegs ikvienam ir tikpat nepieciešams kā gaiss, ūdens un ēdiens. Tomēr pierādījies, ka apmēram pusei cilvēku ir dažādi miega traucējumi (bezmiegs), kas var izsaukt nopietnas veselības problēmas.
Miegs - tas ir svarīgi

Bezmiegs ir traucēta miega simptoms. Cilvēkiem ar bezmiegu ir apgrūtināta aizmigšana, miega saglabāšana, un miegs nesniedz atspirdzinājumu.

Bezmiega ilgums var būt dažāds, un tam varbūt dažādi cēloņi. Līdz ar to bezmiega sekas katram indivīdam var būt atšķirīgas. Parasti bezmiega sekas ir miegainība dienas laikā, pavājinātas darba spējas - samazinās darba ražīgums un darba drošība, slikts garastāvoklis, nogurums, aizkaitināmība, nespēja koncentrēties, atmiņas traucējumi, hronisks bezmiegs, depresija, pavājinātas sociālās spējas, veselības problēmas. Cilvēki, kuriem ir miega trūkums vai miega traucējumi, biežāk tiek iesaistīti automašīnu avārijās.

Kādi var būt bezmiega cēloņi?

* diennakts bioloģisko ritmu traucējumi;
* medikamentu lietošana;
* alkohols, kofeīns un cigaretes ;
* stress;
* depresija;
* nelabvēlīgi miega apstākļi, piemēram, troksnis, cieta/mīksta gulta, spēcīga smaka/smarža, gaisma, pārāk karsts vai auksts;
* medicīniska rakstura problēmas - sāpošs zobs, muguras sāpes, galvas sāpes u.c.;
* sēdošs dzīvesveids;

Rekomendācijas labākam miegam:

* katru vakaru vajadzētu iet gulēt vienā laikā;
* izveidot gulētiešanas rituālu, piemēram, vieglas uzkodas vai vanna pirms miega;
* guļamistabai jābūt tumšai un klusai;
* guļvietai jābūt maksimāli komfortablai;
* jāizvairās no smēķēšanas vakarā un nakts laikā;
* jāizvairās no kofeīna lietošanas 4-6 stundas pirms gulētiešanas, jo dzērieni, kas satur kofeīnu darbojas kā stimulanti;
* nepārēdies pirms gulētiešanas, jo tas var izraisīt gremošanas traucējumus;
* pirms miega nav ieteicams alkohols, jo, lai gan alkohols paātrina miega iestāšanos, tomēr tas pat nelielās devās traucē miega perioda pēdējo daļu;
* fiziski vingrinājumi 3-4 stundas pirms miega;
* vakarā izvēdini guļamistabu.

Materiāls publicēts sadarbībā ar kleoo.lv

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2019
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV