Piektdiena, 13.Decembris 2019. » Vārdadienas svin: Veldze, Lūcija;

Derīgie un nederīgie tauki. Kas tie tādi ir?

kleoo.lv, 07.08.2009. 12:17 | komentāri (1)

Dzīve būtu daudz vienkāršāka, ja būtu tikai viena veida tauki, no kuriem mēs zinātu, ka ir jāizvairās. Taču uztura speciālisti atgādina – eksistē derīgie un nederīgie tauki. Mēs pastāstīsim, kā tos atšķirt, kā arī sniegsim zināšanas par produktiem, kurus vajadzētu lietot uzturā un no kuriem atteikties.
Derīgie un nederīgie tauki. Kas tie tādi ir?

Nederīgie tauki

Slēptie tauki - Ja no ikdienā uzņemtajām kalorijām 3 procenti ir slēptie tauki, risks saslimt ar sirds slimībām paaugstinās par 100 procentiem.
Tos var atrast margarīnā, ceptos un eļļā vārītos produktus.

Piesātinātie tauki – ja no ikdienā uzņemtajām kalorijām 19 procenti ir piesātinātie tauki, risks saslimt ar sirds slimībām paaugstinās par 17 procentiem.
Tos var atrast galvenokārt tādos produktos kā gaļa, putnu gaļa, sviests, arī piens.

Derīgie tauki

Monopiesātinātās taukskābes

Ja no ikdienā uzņemtajām kalorijām 19 procenti ir monopiesātinātās taukskābes, risks saslimt ar sirds slimībām samazinās par 40 procentiem.
Tos var atrast olīvās un olīveļļā, riekstos, avokado, zemesriekstu eļļā.

Polinepiesātinātās taukskābes

Ja no ikdienā uzņemtajām kalorijām 6,5 procenti ir polinepiesātinātās taukskābes, risks saslimt ar sirds slimībām samazinās par 40 procentiem.
Tos var atrast kukurūzā, sojas pupās un saulespuķu eļļā.

Omega – 3

Katru dienu lietojot uzturā zivis, kas satur omega – 3, tu gandrīz uz pusi samazināsi risku saslimt ar sirds slimībām.
Tos var atrast treknajās zivīs: lasī, makrelēs, tuncī, sardīnēs un siļķēs. Arī valriekstos un mandelēs.

Materiāls publicēts sadarbībā ar kleoo.lv

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2019
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV