Piektdiena, 19.Aprīlis 2024. » Vārdadienas svin: Vēsma, Fanija;

Pētījums: cilvēki biežāk ēd mājās gatavotu ēdienu

Ilze Gabrāne, 15.09.2010. 08:41

  Četri no pieciem cilvēkiem biežāk kā līdz šim ēd mājās gatavotu ēdienu, liecina „Rīgas Dzirnavnieks" veiktā pētījuma rezultāti. Kā galvenie faktori, izvēloties mājās gatavotu maltīti, tiek nosaukti lētākas izmaksas, garšīgāks un veselīgāks ēdiens.
Pētījums: cilvēki biežāk ēd mājās gatavotu ēdienu

Atšķirībā no ārvalstīm Latvijā patērētāji joprojām izvēlas gatavot ēdienu mājās, un pēdējā gada laikā šim paradumam mājsaimniecībās ir tendence nostiprināties arvien vairāk. Līdzās izmaksu faktoram, mājās gatavotais ēdiens tiek vērtēts kā garšīgāks un veselīgāks nekā ēdot ārpus mājas vai pērkot gatavu ēdienu. Visbiežāk ēdienu mājās gatavo cilvēki, kas dzīvo ģimenē.

Sandis Jansons, AS „Rīgas Dzirnavnieks" ģenerāldirektors: „Ēst gatavošana mājās veidojas kā noturīga sabiedrības paradumu tendence visā Eiropā un nostiprinās Latvijas ģimenēs. Cilvēki, kuri izvēlas gatavot ēdienu mājās, novērtē ne tikai zemākas izmaksas, bet arī pagatavotā ēdiena un garšas kvalitāti. Gatavojot sev un ģimenei cilvēks izvēlas kvalitatīvas izejvielas un rūpējas par garšīgu gala rezultātu, kas atbilstu viņu gaumei."

Ēdiena gatavošanai mājās tiek atzīmēts arī tāds aspekts kā ģimenes kopības sajūta gatavojot maltīti un ieturot to kopā. Tradicionāli ģimenei visbiežāk maltīti gatavo sieviete un velta tam ilgāku laiku, lai iegūtu garšīgu gala rezultātu. Savukārt vīrieši biežāk izvēlas vienkārši un ātri pagatavojamus ēdienus. Kopējās tendences liecina, ka cilvēki vēlas ēst veselīgāk un garšīgāk, tādēļ, gatavojot maltīti, arvien būtiskāka nozīme tiek piešķirta ēdiena saturam, izejvielu dabīgumam un kvalitātei, kas garantē vēlamo gala rezultātu – mājās gatavota ēdiena garšu.

AS „Rīgas Dzirnavnieks" ir viens no lielākajiem graudu pārstrādātājiem Baltijā. Uzņēmums ražo un pārdod graudu pārstrādes produktus – visu veidu kviešu un rudzu miltus, miltu maisījumus, pārslas, placinātus graudus un putraimus industriālajiem patērētājiem, kā arī fasēto produkciju individuālam patēriņam ar zīmoliem „Hercogs", „Herkuless" un „AXA". Uzņēmums ietilpst "Lantmännen" koncerna sastāvā.

Pētījums veikts 2010.gada aprīlī, piedaloties 1000 respondentiem.

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV