Piektdiena, 29.Marts 2024. » Vārdadienas svin: Agija, Aldonis;

Informācija par festivāla "LAIKS DEJOT" meistarklašu pasniedzējiem

Dagnija Grīnfelde, 28.05.2009. 13:32

No 4. līdz 7. jūnijam Rīgas Horeogrāfijas vidusskolā un Rīgas mākslas telpā notiks starptautiskā modernās dejas festivāla "LAIKS DEJOT" meistarklases.

ANNEMARIJA AUTERE
Francija
Ķermeņa loģika (Body Mind Logic)
A un B līmenis
Annemarijas Auteres metode balstās uz atziņu, ka, respektējot ķermeņa individualitāti un ķermeņa iekšējo loģiku, dejošana, pat balets, kļūst viegla un notiek bez piepūles. Pārliecība, ka dejas tehnika ir mehāniska un ir atkarīga tikai no dziļajiem muskuļiem, ļauj piedāvāt vienkāršus vingrinājumus, kas palīdz dejotājiem iesildīties, iegūt izpratni par to, kādas ir dziļo muskuļu funkcijas un nozīme dejas tehnikās.

Annemarija Autere ir Nicas universitātes (Francija) Mākslas katedras asociētā profesore. Dzimusi Oslo, apguvusi klasisko deju privātās baletskolās Somijā un Šveicē. Absolvējusi Norvēģijas operas baletskolu. Savu skatuves karjeru sākusi Norvēģijas Nacionālajā baletā, dejojusi arī Zviedrijas Karaliskajā baletā, dodoties viesizrādēs pa Eiropu, ASV un Kanādu. Attīstījusi individuālu metodi baleta apmācībai. Dibinājusi un vada Compagnie Ariel.

ALEKSANDRS PEPEĻAJEVS
Krievija
Profesionāļiem
Horeogrāfijas / Kompozīcijas seminārs
ATPAKAĻ PIE REZULTĀTA

Aleksandrs Pepeļajevs mācījies Maskavas Valsts universitātes Ķīmijas fakultātē. Jau studiju laikā viņš vadīja mīmu grupu. Pēc universitātes beigšanas Pepeļajevs sāka strādāt par pantomīmas solistu Tagankas teātrī un Maskavas Koncertaģentūrā. 1987. gadā Pepeļajevs nodibināja vienu no pirmajiem neatkarīgajiem teātriem Maskavā Nabaga Joriks, kas tika slēgts 1990. gadā neprognozējamās ekonomiskās situācijas dēļ. 1990. gadā Pepeļajevs pabeidza Valsts Teātra institūtu un sāka strādāt par režisoru un horeogrāfu cirkā, televīzijā un dramatiskajos teātros Maskavā un ārzemēs. 1994. gadā mākslinieks uzsāka projektu Kinētiskais teātris un veidoja to kā platformu, kur izrādīt savus eksperimentālos darbus. Šobrīd Kinētiskais teātris pārveidojies par teātra grupu APPARATUS un kļuvis par vienu no nopietnākajām laikmetīgās skatuves mākslas vienībām Krievijā. Kompānijas iestudējumos konceptuāla nozīme postmoderno krievu tekstu, laikmetīgās dejas un dramatiskās mākslas sintēzei. Sašas izrādēs piedalās talantīgākie Krievijas un ārzemju aktieri, dejotāji un mūziķi. Kopš 1998. gada Saša Pepeļajevs ir viens no pieprasītākajiem mācībspēkiem meistarklasēs mūsdienu dejas centros visā pasaulē.

FIONA MILVORDA
Lielbritānija
Franklina metode (Franklin Method (TM))
A un B līmenis

Meistarklases būs bāzētas Franklina Dinamiskās centrēšanas metodē, procesā izmantojot vingrinājumus, pielietojot Franklina bumbiņas. Šo vingrinājumu dažādība piedāvā vienkāršu ceļu, kā pilnveidot kustību vieglumu, līdzsvaru, lokanību un spēku.

Fiona Milvorda kopš 1984. gada strādājusi kā dejotāja, skolotāja un horeogrāfe gan Apvienotajā Karalistē, gan ārzemēs. Sniegusi meistarklases un meistardarbnīcas ASV, Šveicē, Igaunijā, Krievijā, Bulgārijā un Latvijā. Saņēmusi daudzus apbalvojumus par saviem horeogrāfiskajiem darbiem. Fionas Milvordas intereses objekts ir: kā pārvērtības iekšējā pasaulē veido ārējo reakciju, un kā tas pārvēršas fiziskā pieredzē/izpausmē. No 1999. līdz 2004. gadam bijusi Kustību nodaļas vadītāja Oksfordas Drāmas skolā, bet no 2001. līdz 2005. gadam – National Endowment for Science finansējuma saņēmēja, lai attīstītu Profesionālās apmācības programmu organizācijas Independent Dance ietvaros Siobhan Davies Studios telpās, ko kopš 1996. gada Fiona vada kopā ar Džilu Klarku (Gill Clarke).


STJUARTS SVĪNIJS
Lielbritānija
Divas lekcijas (angļu valodā) par tēmu Deja un vizuālā māksla

Piektdien, 5. jūnijā16:00 Rīgas mākslas telpā
Deja un vizuālā māksla:
Degā,
Renuārs,
Rodēns,
Tulūzs-Lotreks,
fotogrāfija ņem virsroku.
Vizuālās mākslas ietekme dejā:
Kathe Kollwitz un Zaļais galds,
renesanses gleznojumi un Ričards Alstons (Richard Alston),
impresionisms un Amerikānis Parīzē.

Sestdien, 6. jūnijā 16:00 Rīgas mākslas telpā

Gesamtkunswerk koncepcija:
horeogrāfijas un mākslas dizaina sadarbība,
Djagiļeva Ballet Russes,
Ballets Suedois,
Isamu Noguči (Isamu Noguchi) un Marta Greiema (Martha Graham),
Oskars Šlemmers (Oskar Schlemmer),
Roberts Raušenbergs un Merss Kanningems (Merce Cunningham),
Anišs Kapurs (Anish Kapoor) un Akrams Hans (Akram Khan).


Stjuarts Svīnijs ieguvis maģistra grādu dejas zinībās Lābana centrā Londonā. Strādājis pedagoģijas, fondu administrēšanas un konsultēšanas jomās, jau desmit gadus nodarbojas ar deju un dejas teoriju. Viņš ir starptautiskā vortāla Critical Dance fonda direktors un vada Bitomas, Ļubļanas un citu dejas festivālu atsauksmju forumus. Stjuarts Svīnijs raksta izdevumiem Dance Europe Magazine un Postimees (Igaunija), kā arī regulāri vada seminārus Eiropā. Viņa īpaši interesējošo tēmu loks ir deja Igaunijā, deja un cilvēktiesības, dejas infrastruktūra un fondi.


VLADIMIRS GOLUBEVS
Krievija
Laikmetīgā deja
A un B līmenis

Meistarklase ietver dejas kombinācijas, kombinācijas uz grīdas, kā arī darbu ar partneri. Klašu dalībnieki sāks ar pamata kombināciju, uz kuras bāzes attīstīs savus solo, duetus un trio. Nākamā meistarklases pakāpe būs veltīta inovatīvam materiālam. Katrs dalībnieks definēs, kas, viņaprāt, ir kompozīcija. Vladimirs Golubevs saka, ka viņu vienmēr ir interesējis stāsts, ko stāsta dejojoša persona – secīgs vai abstrakts. Būtiska meistarklases sastāvdaļa ir improvizācija – brīva vai ierobežota ar konkrētu uzdevumu. Darba procesā dalībnieki mācīsies izvairīties no standarta risinājumiem.

Vladimirs Golubevs ir dejotājs un horeogrāfs no Čeļabinskas (Krievija). No 1999. līdz 2005. gadam dejojis Čeļabinskas Laikmetīgās dejas teātrī. 2000. gadā sācis savu projektu ar nosaukumu Nestingrās dejas kolonija. Tajā pašā gadā kā dejotājs strādājis duetā ar korejiešu horeogrāfu Junu Jan Kimu. 2005. gadā kā viens no pieaicinātajiem horeogrāfiem piedalījies krievu-afrikāņu kopprojektā Dance Traffic. Papildus individuālajiem projektiem Vladimirs Golubevs strādā dramatiskajos teātros, šova baletos un vada meistarklases.


TATJANA GORDEJEVA
Krievija
Laikmetīgā deja
UZ ATBRĪVOŠANOS BALSTĪTA ne-TEHNIKA
A un B līmenis

Metodikas pamatā ir centieni uzlabot kustības kvalitāti, balstoties uz ķermeņa apzināšanās procesu. Nodarbība sastāv no dažādām daļām. Sākumā uzmanība tiks vērsta uz anatomiskā – iztēles ķermeņa izpratni, improvizējot ar partneri. Tad uzmanība tiks vērsta uz to, kā izpildīt vienkāršus vingrinājumus, nezaudējot izpratni. Pēdējā daļa iekļaus sevī telpiskāku kustību frāzi, atklājot brīvas kustības dinamiku, piepildītu ar ķermeņa apjomu, locītavu atbrīvotību un kustīgu mugurkaulu. Ideja par ne-tehniku radusies, lai apietu jebkuru atsaukšanos uz “formu”, kas bieži asociējas ar terminu “tehnika”, un lai fokusētos vairāk uz “saturu”, kvalitāti un plūdumu.

Tatjana Gordejeva ir skolotāja un skatuves māksliniece no Pēterburgas. 1. dans KiAikido.
Ar izcilību beigusi Maskavas baletskolu (1990), deviņus gadus kā soliste strādājusi Kremļa Baletā. Kopš 1995. gada kā dejotāja un horeogrāfe kopā ar Aleksandru Pepeļajevu darbojas dejas kompānijās Kinetic un APPARATUS. Šo grupu sastāvā piedalījusies vairāk nekā septiņdesmit festivālos. Ieguvusi III pakāpes godalgu baleta konkursā Arabesque-94 Permā un balvu kā labākā izpildītājmāksliniece Adami 6. Rencontres Choreographiques Parīzē 1997. gadā.
Kopš 2000. gada māca Release tehniku Krievijā, Holandē, Vācijā, Igaunijā u. c. Kopš 2001. gada Tatjana Gordejeva ir Maskavas Dejas aģentūras Tsekh izglītības programmas menedžere. Kopš 2006. gada veido savas horeogrāfijas un iestudējumus. Ar saviem solo darbiem To Fade Away Yesterday un Gallina Aquatica piedalījusies daudzos festivālos Krievijā un ārzemēs (arī Rencontres chorégraphiques internationales de Seine-Saint-Denis 2008. gada jūnijā). Pašreizējais Taņas projekts tapis sadarbībā ar Krievijas noise music “patriarhu” Niku Sudņiku.


ILZE ZĪRIŅA
Latvija
Kontaktimprovizācija (B līmenis – iesācēji)

Sludinājums. Es mainu savu gudrību pret bērna prātu. Es mainu savu daudzvārdību pret spēju dzirdēt. Es mainu savu labāko uzvalku pret spēju ieraudzīt. Es mainu savu automašīnu pret laiku, kuru iztērēju, lai to nopelnītu. Mainu rūpes par rītdienu pret šo brīdi. (Gatis Bažbauers)
Nodarbība balstīta uz vingrinājumiem, kas palīdzētu uzticēties. Sev, otram, grupai. Daudz dejosim acīm ciet, ļaujot otram rūpēties par mūsu drošību un izvēlēm. Atdosim un saņemsim svaru. Pētīsim, cik tālu varam atbīdīt nedrošības sajūtas robežas, paliekot sveiki, veseli un priecīgi. Vērosim, kas notiek grupā un ļausim tai ņemt sevi līdz. Ļausim sev būt pašam un mācīsimies saprast citus. Uzticēties.

Kontaktimprovizācija (A līmenis)

Īsto laiku grūti notrāpīt, bet viegli palaist garām. (Si Ma Cjens)
Laiks pēc būtības ir ātrums, ar kādu notiek izmaiņas. Dalībnieki tiks aicināti pētīt, kā notikumi dejā risinās atkarīgi no laika izvēles. Izvēle ir vienmēr. Vienā gadījumā komunikācija raisīsies vieglāk nekā citā. Un veiksmīga laika izvēle (vai izjūta) ir viens no aspektiem, kas var veicināt labu saprašanos.
Laika izjūtu trenēsim, gan veicot tehniskus vingrinājumus duetos, kas ietvers svara atdošanu un saņemšanu, celšanu un virzību telpā, gan improvizētas dejas struktūrās, kas ietvers solo, duetus, grupas dejojumus. Vērosim grupas biedrus kustībā un meklēsim likumsakarības, kas ļaus spēlēties ar laiku apzināti.


Ilze Zīriņa ir dejotāja Olgas Žitluhinas dejas kompānijā kopš 1997. gada. Ieguvusi mākslas maģistra grādu Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā 2001. gadā. Dejas tehnikas skolotāja Latvijas Kultūras koledžā, kontaktimprovizācijas skolotāja Latvijas Kultūras akadēmijas Dejas nodaļā. Strādā arī kā neatkarīga horeogrāfe. Piedalās starptautiskos sadarbības projektos. Savas horeogrāfijas rādījusi, Latvijā, Lietuvā, Krievijā, Čehijā, Moldovā, Norvēģijā. Sākusi vadīt regulāras meistarklases kontaktimprovizācijā cilvēkiem ar dažādām fiziskām spējām kopš 2007. gada rudens.

Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV