Ceturtdiena, 25.Aprīlis 2024. » Vārdadienas svin: Līksma, Bārbala;

„Dizaina nams” direktors Gustavs Dreimanis par sevi un darbu

easyget.lv, 18.06.2007. 12:20 | komentāri (1)

„Tas ir vārds, tas ir dizains un tā ir kvalitāte” tā par uzņēmumu „Dizaina nams” vadītājs Gustavs Dreimanis.
„Dizaina nams” direktors Gustavs Dreimanis par sevi un darbu

Galerijas:

Kā Jūs raksturotu savu uzņēmumu?

Uzņēmums ir augstas klases dizaina un interjera lietu nozares pārstāvis. Darbojamies kopš 1998.gada, nevarētu gan teikt, ka šajā jomā esam bijuši pionieri, bet vieni no pirmajiem gan.

Savu darbību sākām ar interjera kolekciju, tad lēnām attīstoties, piesaistījām dažādas ārzemju firmas no Itālijas, Vācijas, Austrijas, Šveices un Spānijas. Vienkārši sakot, mēs piesaistījām tās firmas, kas šajā nozarē ir vadošās.

Lielāko tiesu cilvēki, kuri pērk, šo konkrēto dizaineru izstrādājumus, zina par ko viņi maksā, tas nav vienkārši iegādāties galdu vai krēslu, jo tam ir pavisam cita vērtība.

Mūsu mēbeles netiek rūpnieciski pavairotas, ja klients pasūta konkrēti sev vēlamo mēbeli, tad tā arī tiks uztaisīta tieši viņam.

Runājot analoģijās, par mūsu mēbeļu nozari es varētu teikt tā: šī iekšējā virtuve un to, kas un kā nosaka tirgus cenas ir ļoti līdzīga modes pasaules tirgum. Dizaina mēbeļu nozarē ir analoga situācija. Ir ļoti pazīstami ražotāji, kurus atpazīst pēc ražošanas kvalitātes, mēbeļu izpildījuma un unikālā dizaina. Tātad, jo atpazīstamāki un kvalitatīvāki ir dizainera augļi, jo tie ir arī dārgāki.

Uz kādu pircēju grupu uzņēmums vērš lielāko daļu savas uzmanības?

Par mūsu mērķauditoriju ir grūti spriest. Nezinu varbūt kāds ir veicis kādu apsekojošu analīzi par to kas varētu būt šādu preču mērķauditorija, bet man liekas, ka šie cilvēki no kopējās masas ir kādi 3 – 7%. Manā uztverē Latvija ir tāda neatbilstoša zeme kaut kādiem standartiem. Piemēram, bezdarba līmenis nav nemaz tik zems, bet tajā pašā laikā vidējās algas līmenis ir ļoti zems un ja mēs paskatāmies uz ielām, cik braukā ar lepnām mašīnām un kādas ir dzīvokļu cenas, tad tas kaut kā nesaistās kopā. Uzņēmēju terminoloģijā es varētu teikt, ka mūsu mērķauditorija ir vidēji bagāto un bagāto slānis. Bet nav gluži tā, ka pārējie cilvēki nevarētu pie mums neko atļauties.

Mums ir ļoti interesantas plastmasa mēbeles, kuras veidotas no dažādiem plastmasa sakausējumiem. Šīs preces kombinējot, piemēram, ar metālu un daudzām citām lietām ir lielisks interjera papildinātājs. Plastmasa ir ļoti pateicīgs materiāls, bet cilvēkiem ar iesērējušu domāšanu bieži vien tas liekās kaut kas „prasts”. Patiesībā ir pavisam otrādāk. Ar plastmasu var variēt daudz krāšņāk, plastmasai ir interesantas krāsas un formas. Šīs lietas ir ļoti kvalitatīvas un reizē arī nepierastas, bet tomēr tās sniedz iespēju to iegādāties daudz plašākai auditorijai. Par piemēru ņemot to pašu Filipu Starku: viņš uzprojektēs top krēslu, kurš būs kokā vai ar ādu apvilkts un maksās ļoti lielu summu, bet no Kartell to pašu Filipa Starka krēslu, variējot ar citu materiālu, pie mums var iegādāties par pieņemamāku cenu. Rezultātā jums būs prece ar slavena dizainera vārdu par vismaz divām reizēm lētāku cenu. Ar to es gribēju pateikt, ka nebūt nav tā, ka pie mums var iepirkties tikai tie, kas brauc ar lepnu auto un dzīvo Jūrmalas villās.

Kāds ir uzņēmuma produkcijas klāts?

Ja ir nepieciešams apmēbelēt māju vai dzīvokli un ne tikai apmēbelēt, bet iekārtot interjeru, tad to pie mums var izdarīt. Mēs piedāvājam sēdmēbeles, virtuves mēbeles, korpusa mēbeles, kaut ko ekskluzīvāku vannas istabai, respektīvi, ar mūsu piedāvāto preču klāstu var brīvi iekārtot savu dzīvojamo telpu. Arī firmu izvēles klāsts ir pietiekami plašs, mēs sadarbojamies ar apmēram 15 vadošajām dizaina firmām pasaulē.

Kas Jūsu uzņēmumā varētu būt tas raksturīgākais, kas atšķir jūs no līdzīgiem?

Mēs saviem klientiem piedāvājam ļoti profesionālu pieeju. Ja klients pie mums vēlās nopirkt gaumīgu krēslu, tad mēs viņam nekad neteiksim: pērc dārgāko. Mēs apspriedīsim to variantu, kas iederēsies viņa interjerā, respektīvi, mūsu nostāja ir tāda, ka mēs palīdzam cilvēkiem izveidot skaistu vidi.

Mūsu mērķis nav piebāzt veikalu ar precēm un vienkārši tās tirgot. Mēs cenšamies piedāvāt kvalitāti, nevis kvantitāti.

Par piemēru, bija gadījums, kad cilvēks pasūtīja 15 lampas, iepriekš neesot pārliecināts, vai visas būs nepieciešamas. Izrādījās, ka tās bija par daudz: mēs bijām pretimnākoši un pāri palikušās lampas atpirkām. Protams, nebūtu labi, ja cilvēki uz to spekulētu, bet klientu attiecības mums ir ļoti svarīgas.

Kā Jūs raksturotu sava uzņēmuma speciālistus un kāds ir ejamais ceļš, lai par tādu kļūtu?

Mūsu speciālisti ir šīs nozares patrioti. Ejamais ceļš, lai par tādiem kļūtu ir ļoti garš, gaumes izjūtu nevar iegūt pāris dienās, tas ir ilggadīgs process. Jaunam darbiniekam uzsākot pie mums strādāt būtu jāapgūst ļoti daudzas lietas un viennozīmīgi to nevarētu apgūt viena mēneša laikā. Klients no viņa sapratīs, ka mēs piedāvājam dīvānus, krēslus un vēl kaut ko, bet ar to nepietiks. Mūsu speciālisti šo prasmi informēt un palīdzēt klientam izvēlēties ir apguvuši daudzu gadu pieredzē.

Kāda ir Jūsu darba pieredze?

Šajā nozarē es strādāju jau astoņus gadus. No sākuma gan es darbojos citā uzņēmumā un biju mēbeļu montieris.

Vai Jūsu personīgajā pieredzē ir kāds projekts, kas bijis saistīts ar modi vai dizainu?

Projekts, kas visvairāk ir palicis atmiņā ir no laika, kad strādāju Ekscelsiors. Mēs uzrīkojām vērienīgu pasākumu vienai gaismas ķermeņu kompānijai. Tā bija ceļojošo bilžu izstāde, kas tolaik cilvēkiem bija ļoti nepierasta lieta. Sižets tai bija saistītas ar pilsētas vidi. Uz izstādi tika aicināti Latvijas atdzītākie arhitekti un dažu ievērojamu ārzemju firmu pārstāvji.

Pasākums izdevās ļoti jauks un manā sirdī palicis ar siltumu, jo tajā laikā šīs te dizaina tendences nebija populāras un tā bija liela uzdrīkstēšanās ar kaut ko tādu izcelties.

Kas ir tas, kas nosaka Jūsu jomas preču aktualitāti?

Pārsvarā galvenās ir tirgus tendences, kas nosaka to aktualitāti. Es negribētu uzsvērt, ka noteicošā ir krāsa vai forma. Tendenci jau nevar izdomāt, to rada mākslinieki, kas izstrādā šos modeļus. Tas cik tās bieži mainās, varētu teikt, ka ir atkarīgs no sezonas. Tendences mainās periodiski un parasti ir tā, ka viss jaunais ir labi aizmirts vecais.

Vai mēbeļu interjerā ir kādas paliekošas un nemainīgas vērtības?

Leonards Pantons, piemēram, ir kļuvis populārs ar savu krēslu, kura dizains tika izveidots jau 60tajos gados un šo krēslu ražo vēl joprojām. Mainās, principā, tikai krāsa, formas un materiāls. Ir daži slaveni dizaineri, kuri savu popularitāti iemantojuši vecajos labajos 70tajos un kuru krēsli tiek ražoti un pārdoti cilvēkiem vēl šobaltdien.

Kā vēsturisku faktu es varētu minēt to pašu Kartell, kuram ir krēsls „Luis Dog”, kurš ir pāris gadsimtus vecs. Viņa forma kā tāda ir ļoti klasiska un tādēļ ilgdzīvojoša. Kartell šo krēslu ir izveidojis plastmasā pilnīgi caurspīdīgu un tagad tas ir lielisks antīkās tendences modernizējums.

Kura Jums liekās pati spilgtākā valsts, kas nosaka modes tendences jūsu jomā?

Protams, Itālija. Itālija vispār ir dizaina lielvalsts un tā arī nosaka aktuālākās modes tendences gandrīz jeb kurā jomā. Ķīnas un Āzijas valstis, tieši mūsu nozarē īpaši neizceļas, kaut gan arī Āzijā ir vairums slaveni mēbeļu dizaineri.

Cik lielu nozīmi Jūs piešķirat izstādēm?

Mēs, principā, apmeklējam divas izstādes gadā, bet kopumā pasaulē ir daudz populāri pasākumi, kurus ir vērts apskatīt. Pati svarīgākā gada izstāde notiek Itālijā – Milānā, precīzi sakot, tā katru gadu notiek aprīļa otrās nedēļas trešdienā un noris sešas dienas.

Izstāžu apmeklēšanai mēs piešķiram ļoti lielu nozīmi. Neapmeklējot šās izstādes mēs taču nevaram nekā citādāk uzzināt par visu jauno, ko mums piedāvā ražotāji. Kā tas izskatīsies, ja kās klients atbrauks no izstādes, atnāks pie mums un jautās: jums ir Kartell krēsls „Nī Hau”? Mēs: nē tādi krēsli nav! Respektīvi, klients ir bijis izstādē un mēs, savukārt, uzreiz nokļūstam uz neprofesionalitātes robežas.

Vai Jūsu darba pieredzē ir radušies kādi secinājumi, saistībā ar firmas produkciju, ko vēlaties ieteikt saviem potenciālajiem klientiem?

Katrs cilvēks ir individualitāte un tādiem ir grūti ieteikt kaut ko no malas. Protams, mēs vienmēr ieteiksim to, kas der tieši viņam, nevis to, kas ir dārgākais. Klientam ir jāzina savs vēlamais rezultāts, tādēļ pirms viņš iepērkas, ir vērts izvirzīt konkrētu mērķi. Otrs, ko es gribētu ieteikt, ir tas, ka klientam nevajadzētu baidīties no jaunā, manuprāt, briesmīgi ir tas, ja sabiedrība iegrimst senos stereotipos.

Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV