Ceturtdiena, 25.Aprīlis 2024. » Vārdadienas svin: Līksma, Bārbala;

Jūnijā lielāko publicitāti presē guvis Zatlers

LETA, 10.07.2009. 09:49

Jūnijā Latvijas preses izdevumos lielāko publicitātes apjomu guvis Valsts prezidents Valdis Zatlers, apsteidzot iepriekšējā mēneša līderi - premjeru Valdi Dombrovski (JL), liecina aģentūras LETA Mediju monitoringa nodaļas veiktais pētījums.

Zatlers jūnijā pieminēts 568 preses publikācijās, kas veido 7,44% no kopējā politiķu - vairāk nekā 300 personu - publicitātes apjoma.

Savukārt premjers pieminēts 553 preses publikācijās, kas viņam nodrošinājis 7,24% publicitātes apjomu.

Abas valsts augstākās amatpersonas pēdējos mēnešus nemainīgi ir publicitātes reitinga līderes. Savukārt tikpat nemainīgi trešajā pozīcijā atrodas finanšu ministrs Einars Repše (JL). Ministrs jūnijā pieminēts 278 preses publikācijās, kas viņam nodrošinājis 3,64% publicitātes apjomu.

Ceturtajā vietā reitingā atrodas tagadējais Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC), kurš jūnijā pieminēts 275 preses publikācijās, bet jaunais Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) pieminēts 215 preses publikācijās un atrodas piektajā pozīcijā.

Ekspremjers un tagad Eiropas Parlamenta deputāts Ivars Godmanis (LPP/LC) jūnijā pieminēts 182 preses publikācijās, Ventspils mērs Aivars Lembergs - 142 preses publikācijās, Saeimas deputāts Raimonds Pauls (TP) - 141 preses publikācijā, Eiropas Parlamenta deputāte Sandra Kalniete (PS) - 125 preses publikācijās, bet nu jau demisionējušais veselības ministrs Ivars Eglītis (TP) pieminēts 125 preses publikācijās.

Kā ziņots, aģentūra LETA šo ikmēneša pētījumu sāka veikt 2008.gada februārī. Kopš marta pētījuma datus var analizēt arī pa atsevišķām kategorijām - pēc publicitātes apjoma reģionālajā vai nacionālajā presē, pēc publikāciju valodas.

Ziņu aģentūra LETA ir izveidojusi arī speciālu sadaļu, kurā šis pētījums, sākot no jūnija, aplūkojams vizuāli pārskatāmā formā.

Pētījumā tiek analizēti 17 nacionālie preses izdevumi un 39 reģionālie laikraksti, uzskaitot, cik bieži katrs no politiķiem tajos pieminēts.

Turpmāk iecerēts arvien paplašināt gan pētāmo personu loku, gan pētījumā izmantoto masu mediju skaitu.

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV