Piektdiena, 07.Jūnijs 2024. » Vārdadienas svin: Gaida, Arnis;

"ADwards" žūrijā darbosies pasaules vadošie reklāmas speciālisti

Zane Bērziņa, 15.03.2010. 12:53

Radošās izcilības festivālam ADwards, kas šogad Rīgā norisināsies no 18. līdz 19.martam, iesniegtos darbus vērtēs kompetenta žūrija, kuras pārstāvji būs vieni no vadošajiem reklāmas speciālistiem pasaulē. Kopā ar Latvijas lielāko reklāmas aģentūru vadītājiem, ārzemju žūrijas pārstāvji noteiks un ar ADwards ordeņiem apbalvos meistarīgākos aizgājušā gada Latvijas reklāmas un dizaina darbus.

Par Adwards žūrijas prezidentu šogad izvēlēts BBDO Berlin radošais direktors Jan Leube. Viņš ir ārkārtīgi radošs savās izpausmēs un kopā ar Matthias Spaetgens nacionālajos un starptautiskajos radošo godalgu konkursos ieguvis vairāk nekā 350 balvas un godalgas, tajā skaitā 10 Kannu lauvas, divreiz - sudraba godalgu D&AD, 2 galvenās balvas Londonas Starptautiskajā reklāmas konkursā, četrus One Show zīmuļus, 17 medaļas Klio un citas.

Tāpat žūrijā darbosies Crispin Porter + Bogusky Europe radošais direktors Anders Gustafson, digitālo projektu radošais direktors Geoff Gower, Berlīnes reklāmas aģentūras ADC tekstu autors Marc Wirbeleit, reklāmas aģentūras Surface radošais direktors un tipogrāfs Markus Weisbeck, kā arī komunikāciju konsultants Mathias Jahn, kurš strādā ar tādiem klientiem kā "BMW", "AOL", "IKEA".

Kopā ar ārzemju speciālistiem žūrijā darbosies arī Latvijas reklāmas aģentūru pārstāvji - radošais direktors Armands Leitis, aģentūras Fuse direktors Gatis Mūrnieks, Latviešu dizaina zīmola Mammalampa veidotāja un radošā direktore Ieva Kalēja, vienas no vadošajām web aģentūrām Baltijas valstīs Cube radošais direktors Mārcis Miķelsons, kā arī tekstu autors reklāmas aģentūrā Adell Saatchi & Satchi Gatis Veldre.

Festivāla ietvaros žūrijas pārstāvji vadīs radošos seminārus un lekcijas, kā arī diskusijas par aktuālākajām tendencēm reklāmas nozarē.

Dr. Kai Fehse vadīs semināru "Why and how creative communication works better. On a sound neurobiological basis.." Pēc 20 reklāmā pavadītiem gadiem Kai nodeva savu aģentūru For Sale partneru pārvaldībā un, pēc aicinājuma būdams tekstu autors, uzrakstīja doktora disertāciju par tēmu "Neurocommunication" Kolumbijas universitātē, Ņujorkā. Šobrīd viņš Minhenē vada Institute for Cognition and Communication.

Žūrijas prezidents Jan Leube savā seminārā pievērsīsies zīmolu veidošanai. Viņa semināra tēma: "Character drives the brand". Viņš ir veidojis reklāmu tādiem augstas klases klientiem kā "Activest", "A. Lange & Söhne", "AWD", "Balisto", "Burda", "FAZ", "Gruner & Jahr", "HLX", "Honda", "Linde", "R1", "REAL", "Ringier", laikraksts "Süddeutsche Zeitung", "Tchibo", "TUIfly UBS" un "Weru". Jan Leube ir Vācijas un Šveices "Art Directors Club" un Lielbritānijas "D&AD" biedrs.

Mathias Jahn, kurš vadīs semināru "The King is dead. Long live the King! " The future of advertising (if there is any), ir komunikāciju konsultants un kā ārštata radošais direktors sadarbojas ar vairākām reklāmas aģentūrām. Viņš ir Vācijas "Art Directors Club" biedrs un 10 gadus bijis lektors Hamburgas tekstu autoru skolā.

Semināru "CP+B. Don’t bullshit a Bullshitter" vadīs aģentūras "Crispin Porter + Bogusky Europe" radošais direktors Anders Gustafsson. Viņš ir strādājis ar tādiem zīmoliem kā "Scandinavian Airlines", "Heinz", "Scania Trucks", un viņa agrāko klientu vidū ir tādi uzņēmumi kā "Volkswagen", "Carlsberg" un "Red Bull". Anders Gustafsson reklāmas jomā strādā desmit gadus un domā, ka labākie viņa darbi vēl tikai taps.

Ārštata radošais direktors Marc Wirbeleit vadīs semināru "Creative writing with Muhammad Ali". Savukārt Markus Weisbeck Adwards festivālā lasīs semināru "On References". Viņš ir mākslinieciskais direktors un tipogrāfs. Radījis uzņēmumu dizainu Vācijas paviljonam Venēcijas 2007. un 2009. gada biennālē un "Siemens" fondam. Markus Weisbeck ir ne vien radījis grafiskos darbus tādiem māksliniekiem kā Isa Genzken, Thomas Demand un William Forsythe, bet arī izstrādāja uzņēmumu zīmolu dizainu, piemēram, "Zumtobel AG", Ebreju muzejam Frankfurtē, "Cocoon Recordings" un Ņujorkas izdevniecībai "SternbergPress".

Tāpat festivāla ietvaros ar populāro Volkswagen projektu The Fun Theory iepazīstinās Simon Higby. Šis projekts ir guvis milzīgus panākumus, kļūdams par visu laiku visizplatītāko reklāmas projektu. Simon Higby ir atzīts mākslinieciskais direktors, kurš savu karjeru veidojis Apvienotajā Karalistē, Austrālijā un Zviedrijā. Viņš ir radījis reklāmu tādiem nozīmīgiem zīmoliem kā "MTV", "McDonalds" un "Volkswagen". Simon Higby ir ieguvis godalgas visos svarīgākajos radošajos konkursos, tostarp Kannu lauvas, "D&AD", "Clio" un "Eurobest".

Festivāls tiks atklāts trešdien, 17.martā, kad uz LCD ekrāniem tiks demonstrēta radošās izcilības festivālam ADwards iesniegto darbu izstāde, kā arī svinīgo uzrunu teiks LADC prezidents Ēriks Stendzenieks un festivāla žūrijas pārstāvji. Savukārt 18. martā plkst. 9:30 viesnīcā Albert Hotel (adrese: Dzirnavu iela 33, Rīga) notiks Latvijas institūta (LI) rīkota diskusija "Kam ir vairāk sakāmā - Rīgai vai Latvijai?" Savukārt piektdien, 19.martā, turpat viesnīcā Albert Hotel visas dienas garumā notiks festivāla radošā daļa - lekcijas un semināri pasaulē slavenu un atzītu reklāmas speciālistu vadībā. Vakarā īpašā apbalvošanas ceremonijā klubā GODVIL (adrese: Brīvības gatve 214b, Rīga) tiks sumināti ADwards festivāla uzvarētāji.

Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV