Piektdiena, 19.Aprīlis 2024. » Vārdadienas svin: Vēsma, Fanija;

Valsts kā uzņēmums nebūtu konkurētspējīgs

EasyGet.lv, 19.05.2010. 14:05

Ja valsts būtu uzņēmums, kurš pārdod savas preces, bet uzņēmēji - šī uzņēmuma klienti, tad valsts bizness izrādītos diezgan nerentabls. Valsts pakalpojumi izrādītos tik nekvalitatīvi, ka tos vienkārši nepirktu. Vismaz tā šobrīd jāvērtē valsts atbalsta politiku uzņēmējdarbībai.

Kāpēc tā? Apmeklējot vairākas valsts iniciatīvas uzņēmējdarbības atbalstam, rodas sajūta, ka „klients” prasa vienu, bet „uzņēmums” (valsts) piedāvā pavisam ko citu. No vienas puses it kā ir diezgan plašs „preču sortiments”, taču tas nav atbilstošs „klientu” vēlmēm un pieprasījumam tirgū.

Piemēram, uzņēmēji tiek aicināti Ekonomikas ministrijas  rīkotās Mazo un vidējo uzņēmumu nedēļas ietvaros klausīties informāciju par atbalsta programmām. Taču ministrija sākumā varēja padomāt, vai šīs programmas atbilst reālām uzņēmēju vajadzībām? Atbilde ir – nē, neatbilst! Ja Lauku atbalsta dienesta darbinieki vēl spēj pastāstīt ko saistošu un noderīgu, tad ne Garantiju aģentūra, ne Hipotēku banka šajā ekonomiskajā situācijā neko noderīgu nepiedāvā un semināri ir tikai tukšu salmu kulšana. Tādas ir pārdomas pēc šo pasākumu apmeklējuma.

Īpaši pēdējā laikā mēs arvien vairāk runājam par to, ka, lai bizness izdzīvotu šajos krīzes apstākļos, tam ir jābūt būtiski orientētam uz tirgu un patērētāju vēlmēm. Tad kāpēc valsts neīsteno šos principus arī savā darbībā? Kāpēc tiem „produktiem”, pēc kuriem ir vislielākais pieprasījums, tiek samazināti „ražošanas apjomi”? Kāpēc šis „uzņēmums” neieklausās savu klientu vēlmēs, kuras apmierinot, iegūtu abas puses?

Jautājums rodas arī par to, kāpēc „uzņēmums” savu darbību veic diezgan haotiski un nespēj salāgot daudzos darbības virzienus vienotā stratēģijā, lai palielinātu vērtību un spētu sasniegt vēl lielāku tirgus daļu?

Taču, iespējams, vissāpīgāk vērtējams tas, ka „klienti” jau ir samierinājušies ar šī „uzņēmuma” darbības virzieniem un „piedāvāto produkciju” un saprot, ka tas turpinās strādāt tādā pašā garā, neņemot vērā to, ko vēlas „klienti”.

Būtībā „klienti” jau vairs netic šim „uzņēmumam”, taču ir spiesti samierināties ar zemo produktu kvalitāti tikai tāpēc, ka „uzņēmumam” pieder monopols konkrētajā tirgū.

Iespējams, šo sanāksmju laikā būtu jādod ministram iespēja pastrādāt kādā MVU vai analizēt reālus piemērus un tad paskatīties uz esošajiem atbalsta instrumentiem. Varbūt kāds varētu to paspēt vēl izdarīt semināros citās pilsētās? Vai ir brīvprātīgie?

Viktors Bulāns, uzņēmējs Daugavpilī

 

Atgādinām, ka lasītāju viedokļus un komentārus gaidām e-pastā info@easyget.lv.

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV