Trešdiena, 15.Maijs 2024. » Vārdadienas svin: Sofija, Taiga, Airita, Arita;

Šobrīd Latvijā topā ir Masaļskis, Centis Ūbele apnicis, bet Latvijas Princesi 2009 – neatpazīst

Līva Balode, www.7guru.lv, 03.06.2010. 14:27

Pētījumu kompānija „GfK CR Baltic" sadarbībā ar sabiedrisko attiecību aģentūru "Reputè" un vortālu www.7guru.lv pirmo reizi veikusi pētījumu par Latvijas slavenībām, kas atklāj sabiedrības viedokli, kuras slavenības iedzīvotāji ir iemīļojuši un kuras, iespējams, ir atpazīstamas, bet - ne tik iemīļotas.
Šobrīd Latvijā topā ir Masaļskis, Centis Ūbele apnicis, bet Latvijas Princesi 2009 – neatpazīst

Pētījums atklāj, ka šobrīd sabiedrībā mīlētākās slavenības ir Rīgas „Dinamo" vārtsargs Edgars Masaļskis, Vankūveras Ziemas Olimpisko spēļu sudraba medaļas ieguvējs skeletonā Martins Dukurs, TV un radio raidījumu vadītāja Katrīna Pasternaka, dziedātaja Aisha un aktieris Artūrs Skrastiņš.

Aptaujas par Latvijas slavenībām rezultāti:

1 Edgars Masaļskis 39
2 Martins Dukurs 38
   Katrīna Pasternaka 38
3 Aisha 35
   Artūrs Skrastiņš 35
4 Juris Šics 34
5 Rēzija Kalniņa 32
6 Mārtiņš Rubenis 30
   Normunds Rutulis 30
7 Baiba Sipeniece Gavare 29
   Lauris Dārziņš 29
8 Mārtiņš Karsums 28
   Anete Jēkabsone Žogota 28
9 Valters Krauze 27
10 Andris Šics 26
   Jānis Miņins 26
   Kārlis Skrastiņš 26
11 Elīna Garanča 24
12 Ilmārs Bricis 23
13 Linda Leen 22
14 Jana Duļevska 20
15 Jānis Stībelis 19
   Dagmāra Legante 19
   Kristaps Valters 19
16 Agnese Zeltiņa 17
   Ieva Kerēvica 17
17 Sandis Valters 15
    Maija Tīruma 15
18 Ilze Ķuzule Skrastiņa 14
     Vilis Daudziņš 14
19 Ernests Gulbis 13
20 Armands Šķēle 11
21 Gustavo 6
22 Rihards Lepers 4
    Alise Piterniece 4
23 Lilita Zatlere 3
24 Intars Busulis 2
25 Ella -8
26 Centis Ūbele -10
27 Anete Sončika -16

Tops tika sastādīts, ņemot vērā sabiedrības „patīk" un „nepatīk" vērtējumus par katru slavenību. Slavenību izkārtojums topā veidojās no „patīk" vērtējuma atņemot sabiedrības „nepatīk" vērtējumu.

Veicot padziļinātu pētījuma rezultāti analīzi, atklājas, ka visvairāk aptaujātajiem apnicis ir lielveikalu ķēdes „Maxima" reklāmas tēls Centis Ūbele, savukārt vairākums neatpazīst LNT veidotā šova „Latvijas Princese" uzvarētāju Alisi Piternieci. Aptuveni ceturtā daļa aptaujāto neatpazīst, bet pusei ir neitrāla attieksme pret valsts prezidenta kundzi Lilitu Zatleri.

Interesanti, ka dažas Latvijai nozīmīgas sporta zvaigznes atpazīst aptuveni tikai puse no iedzīvotājiem, piemēram, Latvijas pirmo raketi tenisā Ernestu Gulbi, Vankūveras Ziemas Olimpisko spēļu sudraba medaļas ieguvēju kamaniņu braukšanā Andri Šicu un kamaniņbraucēju Maiju Tīrumu, Eiropas čempioni komandu stafetē.

Pētījumu kompānijas „GfK CR Baltic" vadītāja Iluta Skrūzkalne: „Slavenību monitors ir mārketinga pasaulē labi pazīstama prakse, kā palīdzēt kompānijām piemeklēt saviem zīmoliem „seju". Protams, produkti un zīmoli bieži vien ļoti labi dzīvo „savu dzīvi" bez slavenību pievienotās vērtības. Tomēr slavenību piesaiste nodrošina vairākas priekšrocības – tās reklāmas, kurās izmantota slavenība, piesaista lielāku patērētāju uzmanību, padara reklāmu atpazīstamāku un vieglāk prātā atsaucamu, palielina gaidas un ticamību attiecībā pret pašu produktu, apaudzē produktu ar noteiktām vērtībām. Tāpat palielinās pirkšanas nodomi un galu galā arī vismaz izmēģinājuma pirkums ir vairāk iespējams. Augstāk uzskaitītos labumus var attiecināt arī uz nekomerciālo jomu – ja labdarības vai sociālā atbalsta vai pat partiju reklāmā tiek iesaistīta slavenība, šī pasākuma izdošanās ir gandrīz garantēta. Jautājums, kas ir īpaši nozīmīgs Latvijas nekomerciālā kontekstā, vai slavenības būtu gatavas šodien „pārdot, aizdot" savas vērtības jebkuram."

Sabiedrisko attiecību aģentūras "Reputè" vadītāja Iveta Antonišķe: "Būt populāram ir darbs, jo atpazīstamība var gan palīdzēt veidot karjeru, gan arī "pateicoties" nevēlamai slavai pilnībā sagraut iecerēto. Ja vārds kļūst par zīmolu, tas ir smaga, ilga un profesionāla darba rezultāts un jo vērtīgāks zīmols, jo ilgāks tā mūžs. To, cik vērtīgi ir mūsu Latvijas slavenību vārdu zīmoli, redzēsim aptuveni pēc gada, kad pētījums būs veikts jau vairākas reizes."

Pētījuma autori un atbalstītāji
„GfK" ir pasaulē ceturtā lielākā tirgus izpētes kompānija. Centrālajā un Austrumeiropā „GfK Group" patlaban ir pārstāvēta 16 valstīs, tai skaitā Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Sabiedrisko attiecību aģentūra "Reputè" (iepriekš "Eksodus Integrētās Komunikācijas") Latvijā strādā kopš 2003. gada, bet kopš pērnā gada "Reputè" pievienojusies pasaulē vienam no lielākajiem aģentūru tīkliem "McCann World Group". Pērn Lietuvā nodibināta un darbojas arī UAB "Reputè".

www.7guru.lv ir Latvijā vienīgais mārketinga komunikāciju un sabiedrisko attiecību vortāls.

 

Par pētījumu

Pētījuma laikā tika noskaidrota sabiedrības attieksme pret 40 Latvijā populāriem cilvēkiem mūzikā, sportā, teātrī, televīzijā. Kopā, izmantojot nejaušo daudzpakāpju izlases metodi, tika aptaujāts 841 Latvijas iedzīvotājs vecumā no 18 līdz 74 gadiem šī gada pavasarī. Respondentiem Latvijas slavenības bija jānovērtē šādās kategorijās – patīk, nepatīk, apnicis, neitrāls vai nekad neesmu dzirdējis par tādu. Šī aptauja atspoguļo sabiedrības attieksmi pret slavenībām un to aktualitāti sabiedrībā konkrētā laika periodā dažādās sabiedrības grupās. Aptauju plānots veikt regulāri reizi pusgadā. Pētījuma rezultāti var būt noderīgi gan medijiem, veidojot saturu, gan komunikāciju speciālistiem, izvēloties "sejas" (raidījumu, šovu vadītājus, utt.).

Avots: Pētījumu kompānija „GfK CR Baltic", sabiedrisko attiecību aģentūra "Reputè" un vortāls www.7guru.lv

Foto: Anrijs Požarskis

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV