Sestdiena, 04.Maijs 2024. » Vārdadienas svin: Viola, Vizbulīte, Vijolīte;

Lai izvairītos no "korķiem", Rīgā automašīnas ar pāra numuriem varētu braukt tikai pāra datumos

LETA, 03.10.2007. 14:15 | komentāri (12)

Ja valsts neveiks nozīmīgas investīcijas Rīgas transporta infrastruktūrā, sastrēgumu samazināšanai galvaspilsētā būs nepieciešams īstenot radikālus un sāpīgus risinājumus, uzskata Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK). Kā viens no iespējamajiem risinājumiem varētu būt pāra un nepāra sistēmas ieviešana. Tā izpaustos tā, ka Rīgā automašīnas ar pāra numuriem varētu braukt tikai pāra datumos, bet ar nepāra numuriem - nepāra datumos.
Lai izvairītos no "korķiem", Rīgā automašīnas ar pāra numuriem varētu braukt tikai pāra datumos
Tāpat varētu tikt ieviesta iebraukšanas maksa ārpus Rīgas dzīvojošajiem, norādīja Spriņķe.

Par šo risinājumu ieviešanu notiekot pārrunas ar Rīgas domes Satiksmes departamentu. Lai tos īstenotu, nepieciešamas arī izmaiņas likumdošanā.

Birks uzdevis departamentam nedēļas laikā sagatavot un iesniegt priekšlikumus par tūlītējiem sastrēgumu problēmas risinājumiem. "Jādzird speciālistu viedoklis un jāizvērtē visi varianti. Tāpat jautājums tiks apspriests nākamajā koalīcijas padomes sēdē," sacīja mēra pārstāve.

Rīgas mērs uzskata, ka situācija esot kritiska ne tikai tāpēc, ka cilvēki netiek laikā uz darbu, bet arī tāpēc, ka negadījumu vietā nevar nokļūt laikā operatīvais transports. "Tas tagad skar visu sabiedrību, ne tikai autovadītājus," uzsver Birks.

"Ja nav ievērojamu valsts investīciju, Rīga nevar strauji risināt sastrēgumu problēmas. Piemēram, Ķīnā valsts pašvaldībās investē milzīgus līdzekļus, kā rezultātā tur ļoti strauji tiek uzbūvēti pat piecu līmeņu krustojumi," stāstīja Spriņķe.

Pāra un nepāra sistēma darbojas vairākās vietās pasaulē, piemēram, Itālijas pilsētā Milānā. Savukārt Ķīnas galvaspilsētā Pekinā šādu sistēmu plānots ieviest no 2008.gada 1.janvāra, un jau noticis trīs dienu izmēģinājums.

Rīgas mērs komandējuma laikā Ķīnā no 25.septembra līdz 2.oktobrim iepazinās ar dažādiem jautājumiem, tostarp satiksmes problēmu risinājumiem šajā valstī.

Jau ziņots, ka Rīgas pašvaldība "park & ride" autostāvvietu izveidei ir paredzējusi 17 zemesgabalus pilsētas teritorijā.

Pašreiz tikai daļa no daudzlīmeņu autostāvvietām paredzētajiem zemesgabaliem ir savienota ar sabiedrisko transportu. Paredzēts savienot un integrētu piepilsētas vilcienus kopējā pilsētas transporta shēmā. Tuvākajā laikā tiks domāts arī par stāvvietu izveidi piepilsētās pie dzelzceļa stacijām.

"Šobrīd sastrēgumu laikā elektriskie vilcieni ir vienīgais veids, kā efektīvi risināt transporta problēmas," uzskata Satiksmes departamenta direktors Ivars Zarumba.

Pirmo "park & ride" autostāvvietu paredzēts uzbūvēt uz Rīgas pilsētai piederošā neapbūvētā zemesgabala Maskavas ielā, blakus Latgales priekšpilsētas multifunkcionālajam kultūras centram. Pie autostāvvietas paredzēts izveidot autobusa pieturu, no kuras varēs nokļūt Rīgas centrā. Otrajā kārtā paredzēts palielināt autostāvvietas ietilpību un pagarināts līdz tai 7.tramvaja maršruts.

Paredzēts izveidot arī autostāvvietu Vidzemes priekšpilsētā pie 6.tramvaja galapunkta. Ar laiku 6.tramvaja maršrutu varētu pagarināt līdz Garkalnei, lai autostāvvietu izveidotu pie tā saucamā "Ziemeļu koridora" autoceļa, kas gan vēl ir projekta līmenī.
Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV