Svētdiena, 24.Februāris 2019. » Vārdadienas svin: Diāna, Dina, Dins;

Dzelzceļa tilts savu krāšņumu atgūs pirms Ziemassvētkiem

easyget.lv/LETA, 27.11.2007. 08:30 | komentāri (9)

15.novembra vakarā, rīdzinieki varēja novērtēt izgaismoto Dzelzceļa tiltu. Projekts "Dzelzceļa tilta pār Daugavu izgaismošana" tika uzsākts pēc Satiksmes ministrijas iniciatīvas, un to apmaksāja Ldz, kopumā tilta izgaismošana izmaksāja 280 000 latu. Tilts toreiz izskatījās krāšņi, un par to lielu interesi un sajūsmu izrādīja kā rīdzinieki, tā pilsētas viesi. Tilta apgaismojums tika noteikts divos režīmos - ikdienas un svētku. Ikdienā diennakts tumšajā laikā tiltam vajadzēja būt izgaismotam zilās krāsas lampās, bet svētku režīmā - zilās un baltās. Tomēr neilgi pēc 18.novembra Dzelzceļa tilts atguva savu ikdienišķo izskatu, tādējādi iedzīvotājos izraisot sašutumu.
Dzelzceļa tilts savu krāšņumu atgūs pirms Ziemassvētkiem

Galerijas:

Taču kā norādīja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) preses sekretāre Biruta Sakse, iedzīvotāju sašutumam neesot pamata, jo tilta izgaismošanas otrā kārta tiks atklāta pirms Ziemassvētkiem, kad tilts būs izgaismots svētku režīmā.

"Dzelzceļa tilts ir sarežģīta inženiertehniska konstrukcija, tādēļ, ierīkojot apgaismojumu, bija jāņem vērā, ka smagie vilcienu sastāvi izraisa vibrāciju, bet spožais apgaismojums nedrīkst apžilbināt mašīnistus," sacīja Sakse. "Speciāli šim mērķim "Philips" piegādāja eksperimentālus gaismas elementus ar īpašām diodēm, tāpēc tilta izgaismošanā izmantotās spuldzes neapžilbina, ir izturīgas pret vibrāciju, turklāt ir ekonomiskas un drošas."

Līdz šim Dzelzceļa tilts Rīgas panorāmā bija vienīgais neizgaismotais tilts pār Daugavu, norādīja Sakse.

Kā ziņots, konkursā par Dzelzceļa tilta izgaismošanu uzvarēja SIA "Kolorīts", taču praktiski darbus sadarbībā ar Tehniskās vadības direkcijas speciālistiem izpilda apakšuzņēmējs SIA "Jumiks".

Pirmo dzelzceļa tiltu pār Daugavu atklāja 1873.gadā līnijā Rīga-Bolderāja, taču pirms Pirmā pasaules kara tilts tika atzīts par nepiemērotu intensīvajai satiksmei, tādēļ 1914.gadā tika uzcelts jauns dzelzceļa tilts.

Jaunā dzelzs tilta būve saistīta ar 1902.gadā apstiprināto Rīgas-Orlas dzelzceļa Rīgas dzelzceļa mezgla rekonstrukcijas plānu. Tilta celtniecība sākās 1909.gadā, un atklāšanas svinības notika 1914.gada 11.maijā.

Kara laikā 1917.gadā, Krievijas armijai atkāpjoties, divi tilta laidumi tika saspridzināti, taču Vācijas armija tiltu atjaunoja, un tas nokalpoja līdz Otrajam pasaules karam. 1941.gada jūlijā Padomju armijas sapieri tiltu saspridzināja, Vācijas armija to atjaunoja, bet 1944.gada oktobrī, atkāpjoties no Rīgas, pilnīgi iznīcināja visus tilta laidumus.

No 1945. līdz 1951.gadam dzelzceļa satiksme pār Daugavu notika pa Padomju armijas uzcelto pagaidu tiltu, kas tika uzbūvēts augšpus sagrautā dzelzceļa tilta, savukārt pašreizējo tiltu uz 1914.gadā būvētajiem balstiem cēla no 1947. līdz 1950.gadam.

Jāatzīmē, ka 29.novembrī plkst.16.16 tiks izgaismots arī Akmens tilts.
Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2019
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV