Ceturtdiena, 25.Aprīlis 2024. » Vārdadienas svin: Līksma, Bārbala;

Līdzekļu trūkuma dēļ Dienvidu tiltam Daugavas kreisajā krastā var izveidoties "pudeles kakls"

LETA, 31.01.2008. 09:42

Līdzekļu trūkuma dēļ Dienvidu tiltam Daugavas kreisajā krastā izveidosies "pudeles kakls", šorīt "Latvijas Neatkarīgās televīzijas" raidījumā "900 sekundes" teica Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK).
Līdzekļu trūkuma dēļ Dienvidu tiltam Daugavas kreisajā krastā var izveidoties "pudeles kakls"
Projektētāji neesot paredzējuši, ka Dienvidu tilts, kuram būs trīs braukšanas joslas vienā virzienā, atdursies Bauskas ielā, kurai vienā braukšanas virzienā ir tikai viena braukšanas josla, sacīja Birks.

Rīgas mērs norādīja, ka problēmas risināšanai nepieciešami desmit miljoni latu. Pašreiz šo līdzekļu nav, jo pašvaldība cerējusi uz Autoceļu fondu.

Birks uzsvēra, ka fonda sadalījums esot netaisnīgs. "Visi Rīgu cenšas izmantot kā slaucamu govi. Bet, ja to nepabaros, tad tā nedos pienu," viņš piebilda.

Jau ziņots, ka Valsts kontrole šogad veiks revīziju par Rīgā topošā Dienvidu tilta būvniecību, piedaloties Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēdē informēja valsts kontroliere Ingūna Sudraba.

Sudraba atzina, ka revīzijas uzsākšanu tieši par šo objektu ietekmējusi arī lielā sabiedrības interese par celtniecības izmaksām. Revīzijā tiks vērtēta tilta projektēšana un būvniecība, kā arī izmaksu lietderīgums.

Jau ziņots, ka Rīgas domes deputāti pagājušajā vasarā nolēma slēgt līgumu ar AS "Dienvidu tilts" par tilta otrās kārtas būvniecību. Līgumcena noteikta 313,4 miljoni latu, ko veido 170,3 miljoni latu projektēšanas un būvniecības izmaksas, kā arī 143,2 miljoni latu - maksājumi par finansējuma piesaisti.

Būvniecības izmaksās iekļauts inflācijas koeficients 14,3%, kas aprēķināts pēc vidējā inflācijas pieauguma transporta objektu būvniecībā pēdējo trīs gadu laikā. Konkursa dokumentācijā noteikta kārtība, kādā būvniecības laikā katru gadu no līguma darbības 13.mēneša tiks veikts līguma summas pārrēķins, pamatojoties uz faktisko iepriekšējā kalendārā gada inflācijas vai deflācijas koeficientu.

Dienvidu tilts būs 34,28 metru plats, 803 metru garš ar sešām kustību joslām, pa trim katrā virzienā, kā arī izbūvēs gājēju ietvi un veloceliņu abās tilta pusēs. Tiks ierīkoti arī seši piloni ar vantīm koši oranžā krāsā. Projektētais kustības ātrums būs 80 kilometri stundā.

Dienvidu tilta būvniecību sāka 2004.gada novembrī, kad izbūvēja tilta balstus upes krastā. 2005.gada decembrī pabeidza visu desmit tilta balstu izbūvi, bet šogad beidza vienu no svarīgākajiem tilta būvniecības posmiem - metāla laiduma konstrukcijas uzbīdīšanu, savienojot Daugavas krastus.

Tilta pirmās kārtas celtniecības ģenerāluzņēmēja ir AS "Dienvidu tilts". Tajā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas, kuras ir specializējušās tiltu izbūvē, - SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts".

Dienvidu tilts ir vērienīgākais, sarežģītākais un lielākais šāds projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā.
Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV