Ceturtdiena, 25.Aprīlis 2024. » Vārdadienas svin: Līksma, Bārbala;

Pagaidām ātrākais un dramatiskākais sezonas rallijs - “Cēsis 2007”

Jānis Dzērve, 19.06.2007. 00:00 | komentāri (19)

Aktīviem rallija līdzjutējiem jau bija zināms, ka čempionāta līderis Ivars Vasaraudzis ar stūrmani Valdi Spredzi rallijā “Cēsis 2007” jau trešo reizi pēc kārtas startēs ar Mitsubishi Lancer WRC rallija automobili un tāpat bija zināms, ka Jāņa Vorobjova stūrmanis Guntis Ervalds ir Cēsu rallija viens no galvenajiem organizatoriem, tāpēc daudziem tas lika aizdomāties par skaļu sensāciju... Starp šo pāri sensācija diemžēl izpalika, bet tas nebūt nenozīmē, ka līdzjutējiem nācās vilties, jo prestižajās N4 un N3 klasēs cīņa par pjedestālu noslēdzās tikai tad, kad tika šķērsots pēdējā dopa finišs.
Pagaidām ātrākais un dramatiskākais sezonas rallijs - “Cēsis 2007”

Galerijas:

Rallija pirmā diena iezīmēja zināmus līderus, taču bija skaidrs, ka īstā cīņa risināsies svētdien, jo trasē bija jāveic 90 km, kuri no sportistiem prasīga gan fizisko sagatavotību, gan spēju saglabāt mieru pat tādās situācijās, kad likās, ka viss jau būs zaudēts.

"Skandi Auto Rally Team"

Rallija komandas "Skandi Auto Rally Team" ekipāža Ivars Vasaraudzis/Valdis Spredzis rallijā "Cēsis 2007" kārtējo reizi demonstrēja pasaules līmeņa rallija automobili un rezultatā ekipāža uzvarēja visos trīs sestdienas ātrumposmos, bet svētdien bija ātrākie trijos no četriem dopiem, rezultātā iekrājot 1 minūtes un 48,82 sekunžu pārsvaru pār tuvāko sekotāju Jāni Vorobjovu/Gunti Ervaldu, kuri “pašmāju ralliju” noslēdz kā otrie absolūtajā kopvērtējumā un kā pirmie N4 klasē.

Jautāts par sava snieguma vērtējumu rallijā "Cēsis 2007", Ivars Vasaraudzis atzīst: "Manuprāt vēl ir daudz jāmācās, un no braukšanas stila jāizskauž pāris kļūdas. Man pašam personīgi patika mans sniegums rallija pirmās dienas ātrumposmos, otrās dienas pirmajā un jo sevišķi pēdējā ātrumposmā. Septīto ātrumposmu mums izdevās nobraukt tā kā vajadzētu braukt visu laiku, un man pašam bija par to gandarījums."

Diemžēl jau otrais rallijs pēc kārtas neveiksmīgs izrādījās otrai "Skandi Auto Rally Team" ekipāžai Jānim Kārkliņam ar Jāni Krastiņu. Jaunais un talantīgais N3 klases braucējs pirmo rallija dienu noslēdza kā otrais, taču otrajā dienā dodoties uz pirmo dopu Renault Clio automašīnu piemeklēja dzinēja defekts, līdz ar to arī šis rallijs Jāņa Kārkliņa ekipāžai palika nepabeigts.

“Latvijas Mobilā Telefona rallija komanda”

Vislabāko pozīciju absolūtajā vērtējumā – trešo – un otro vietu N4 grupā izcīnīja Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals, nostiprinoties otrajā vietā LMT Latvijas autorallija čempionāta kopvērtējumā. “Ar sacensību esmu ļoti apmierināts, ar izcīnīto vietu arīdzan,” pēc finiša sacīja 22 gadus vecais sportists, kuram šī bija trešā reize pēc kārtas, kad viņš Latvijas čempionāta posmā finišējis otrais N4 grupā.

Māris Neikšāns ar Māri Jēkabsonu rallijā izcīnīja ceturto vietu absolūtajā vērtējumā un trešo N4 grupā. Čempionāta kopvērtējumā Māris pietuvojies viena punkta attālumā no trešās pozīcijas turētāja Aivja Egles.

“Liepājas Rallija komanda” Kā būtu, ja būtu...?

Sezonas stabilākā ekipāža Artis Štrauss/Raimonds Tihonovs (LMT rallija komanda) rallija pirmās dienas otrajā ātrumposmā piedzīvoja iespaidīgu “vāku”, tomēr pēc remonta servisa zonā, sportisti sacensības turpināja un svētdienas ātrumposmos savā klasē uzrādīja absolūti ātrākos laikus. Otro dienu Štrauss sāka 6.vietā klasē, no liepājnieku līdera Dana Lešča/Jāņa Vīksnas ekipāžas atpaliekot vairāk kā pusotru minūti. Uzsākot aizraujošu pakaļdzīšanos, Štrausa ekipāža pakāpās līdz 2.vietai klasē, samazinot Lešča pārsvaru līdz 30 sekundēm, kas liek domāt, ka ja nu rallijs būtu par diviem dopiem garāks, liepājnieku ekipāžai, iespējams, būtu jāsamierinās ar otro vietu.

Iespējams, šādu scenāriju iedomājās daudzi, taču secinājumiem šeit nav vietas, jo arī Lešķa ekipāžu piemeklēja tehniskas problēmas, kas bija viens no iemesliem, kāpēc Štrausam tik raiti izdevās pietuvoties.

Rallija lielākie neveiksminieki

Aivija Egles/Normunda Aizkalna ekipāža startē “RAMI R-evolution Racing” komandā un pagaidām šis “rally team's” vēl nekonkurē ar vadošajām komandām kopvērtējumā, tomēr Aivja Egles sniegumu šajā rallijā nevar nepieminēt, jo tieši šī ekipāža bija tā, kas N4 klases sacīkstes padarīja par ļoti aizraujošām. Pirmo dienu Aivis Egle/Normunds Aizkalns noslēdza kā otrie savā grupā un absolūtajā vērtējumā bija trešie. Otrās dienas pirmajā dopā Eaivis Ege N4 grupā izvirzījās par kopvērtējuma līderi un arī nākamajā dopā, tikai pateicoties nelielai kļūdai, atkrita uz otro pozīciju, Jāņa Vorobjova/Gunta Ervalda ekipāžai zaudējot nieka 0.20 sekundes. Cīņa atrisinājās, tuvojoties sestā ātrumposma finišam, kad Egles ekipāža kļūdījās, piedzīvoja avāriju un izstājās no rallija, jāatzīmē, ka tobrīd Egle kopvērtējumā bija trešais.

Ne mazāk interesanti

Ivara Vasaraudža ekipāža, kā zināms startē A plus klasē un tāpēc lieki atgādināt, ka viņi ir šīs klases līderi, taču cīņā par otro un trešo vietu viss tik pašsaprotami vis negāja. Pirmo dienu kā otrie šajā klasē noslēdza Subaru komandas ekipāža Jānis Feldmanis/Juris Vilmanis, savukārt trešie bija Mārtiņš Skakauskis/Andris Skakauskis. Otrajā dienā vietu uz pjedestāla pieteica vecmeistars Ivars Caune/Vladimirs Barinovs, taču līdzīgi kā vēl sešiem sportistiem, arī šai ekipāžai sacensību pēdējais dops tehnikai izrādījās par smagu un Caunem nācās izstāties. Rezultātā otro vietu ieņēma Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsalnieks, bet trijniekā vietu nosargāja Jānis Feldmanis/Juris Vilmanis. Jāatzīmē, ka Subaru ekipāžai šis līdz šim ir augstākais saniegums.

Arī AL 2000 klasē cīņa bija spraiga, un pirmās divas vietas rallija finišā šķīra nieka 0,88 sekundes - par uzvarētājiem šajā klasē kļuva Viesturs Tilgass/Viesturs Zīle (Opel Ascona B), bet otrie palika Egils Īle/Māris Īle (VW Polo ), trijnieku noslēdza Liepājas Rallija komandas pārstāvji Normunds Verbelis/Igors Bartaščenoks.

LMT Latvijas rallija čempionāta kopvērtējums pēc četriem posmiem

N4 grupā:

1. Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds - 32 punkti
2. Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkalis - 28 punkti
3. Aivis Egle/Normunds Aizkalns - 18 punkti

N3 grupā:

1. Dans Leščs/Jānis Vīksna - 32 punkti
2. Artis Štrauss/Raimonds Tihonovs - 30 punkti
3. Arvis Vecvagars/Ainārs Kalniņš - 22 punkti

A plus grupā:

1. Ivars Vasaraudzis/Valdis Spredzis - 41 punkts
2. Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks – 21 punkts
3. Artūrs Priednieks/Jānis Kirkovalds - 20 punkti

AL 200 grupā:

1. Normunds Verbelis/Igors Bartaščenoks – 22 punkti
2. Egils Īle/Māris Īle – 19 punkti
3. Gintars Ozoliņš/Māris Spēlmanis – 14 punkti

Komandu ieskaitē:

1. Skandi Auto rallija komanda – 54 punkti
2. Latvijas Mobilā Telefona rallija komanda – 43 punkti
3. Liepājas rallija komanda 1 – 33 punkti

Nākamais LMT Latvijas rallija čempionāta posms - rallijs „Kurzeme 2007” - 13.-14. jūlijā norisināsies Liepājas un Kuldīgas rajonos. Jāatzīmē, ka arī šajā rallijā visiem rallija līdzjutējiem atkala būs iespēja sekot līdzi rallija ekipāžai Ivars Vasaraudzis/Valdis Spredzis, kas rallijā piedalīsies ar Mitsubishi Lancer WRC rallija automobili.


Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV