Pirmdiena, 06.Jūlijs 2020. » Vārdadienas svin: Anrijs, Arkādijs;

Latvijas Rallija čempionātā jauna - “Karalisko evolūciju” komanda

Jānis Dzērve, 23.01.2008. 20:15 | komentāri (29)

Trešdiena, 23.janvārī, Arēnā Rīga, īsi pirms šī gada LMT Latvijas Rallija čempionāta sezonas sākuma, tika prezentēta jauna “Parex Līzings Rally Team” komanda, kura rallija līdzjutēju vidū jau tiek dēvēta par “Karalisko evolūciju komandu”. Šīs komandas sastāvā startēs divas rallija ekipāžas – Ivars Caune/Vladimirs Barinovs un Mārtiņš Būčiņš/Renārs Franci.
Latvijas Rallija čempionātā jauna - “Karalisko evolūciju” komanda

Galerijas:

Abas ekipāžas šajā sezonā startēs ar pilnpiedziņas Mitsubishi Lancer Evolution IX automašīnām. N4 klasē Caune un Barinovs startēs pirmo sezonu kopā ar Būčinu un Franci, kuri šajā klasē startē jau kopš 2006.gada sezonas.

Kā zināms, Mārtiņa Būčiņa ekipāža iepriekš startēja Liepājs rallija komandā, bet vecmeistara Ivara Caunes ekipāža ar ļoti teicamiem rezultātiem pērn pārstāvēja SKY Rally Team, šeit jāpiebilst, ka Caune lielajā rallijā atgriezās tikai sākot ar 2007.gadu.

Runājot par Liepājas rallija komandu, jāatzīmē, ka Būčiņš līdzīgi kā N3 grupas braucējs Dans Leščs, bija šīs komandas vadošie piloti, bet nu, iestājoties 2008.gada rallija sezonai, šie sportisti Liepāju ir pametuši. Piemēram, divkārtējie Latvijas čempioni N3 grupā Dans Leščs/Jānis Vīksna kļuvuši par "Bensons Honda Racing" komandas braucējiem, kur ir ieguvuši arī pilnīgi jaunu braucamo (pat divus – arī treniņu mašīnu) – protams, "Honda", protams, "Civic", protams Type – R.

Liepājas rallija komandas nākotnes vīzija nu ir visai pašsaprotama, bet kā uz to skatās viens no “vaininiekiem” Mārtiņš Būčiņš?

“Es uzskatu, ka mēs nevienu neesam apvainojuši, izredzes Liepājas rallija komandai iegūt kaut kādus punktus sezonas kopvērtējumā, protams, ir, bet kuru vietu viņi ieņems sezonas noslēgumā, to šobrīd ir grūti prognozēt.”

Kā tev šķiet, vai starts, kā saka “zem cita karoga”, varētu iespaidot tavu līdzjutēju attieksmi pret jums?

“Ja kādam ir šausmīgas pretenzijas pret pilsētām, tad tā ir viņu problēma, bet cilvēki, kuri seko līdzi rallijam, noteikti mūs saprot un atbalsta - šī tomēr ir mūsu iespēja attīstīties. Es ceru, ka uz kopējā fona mūsu līdzjutēji būs vēl vairāk.”

No kuras puses nāca iniciatīva par Parex Līzings Rally Team dibināšanu?

“Ideja izveidot rallija komandu neradās vienā dienā un tie, kuri seko līdzi mūsu gaitām rallijā, noteikti jau bija pamanījuši, ka Parex Līzings individuāli kā mūsu, tā Caunes ekipāžu atbalstīja jau iepriekš. Piedāvājums par Parex Līzings Rally Team izveidošanu nāca no bankas puses un kopīgiem spēkiem - lūk ir izveidojies, manuprāt, visai veiksmīgs rezultāts.”

“Vispirms jau ir liels prieks par to, ka visi, kas strādā ar Parex Līzings Rally Tema ir entuziasma pilni, kas abas ekipāžas mobilizē uz labiem rezultātiem. Jau iepriekš esam saņēmuši Parex līzinga atbalstu, un esmu pārliecināts, ka turpmākā sadarbība būs veiksmīga,” komentē komandas otrs pilots Ivars Caune.

Komandas prezentācijas pasākumā minēji, ka jūsu mērķis šajā sezonā ir cīnīties par augstākajām godalgām Latvijas rallija čempionāta komandu ieskaitē, cik, tavuprāt, tas ir reāli?

“Reāli ir viss, protams, Latvijas rallija čempionātā ir pietiekami daudz konkurētspējīgas komandas, bet kā zināms galvenā cīņa taču notiek trasē un es uzdrošinos mūs pieteikt kā ļoti ambiciozu komandu Latvijas rallijā.”

Iepriekš minēji, ja pietiks laiks, jūs plānojat piedalīties arī dažās ārvalstu sacensībās...Vai tiešām jūsu plānus ierobežo tikai laika resursi?

“Latvijas rallija čempionāta kalendārs ir salīdzinoši blīvs un tā kā mēs neviens neesam profesionāls sportists, mums katram ir arī savas ikdienas rūpes, kas rezultātā noved pie tā, ka ne vienmēr mēs visu varam iespēt. Protams, viens ir laika resursi, bet nenoliegšu, ka arī finansiāliem resursiem rallijā ir ļoti liela loma. Ja viss sakritīs kā es to vēlos, iespējams, bez sacensībām Tallinas rallijā pavasarī un Sāremā rudenī, aizbraukšu arī uz rallija asfalta posmu Jaltā.”

Runājot par jūsu ekipāžas sporta auto, vai tam ir veikti kādi uzlabojumi?

“Auto ir maksimāli papildināts ar atļautu jaunāko un pieejamāko specifikāciju, kas ir šim modelim N4 grupā, tā kā viss ir kārtībā - “jādod tik gāze”.”

Tavas prognozes par to, kāds varētu būt rallija komandu kopvērtējuma pirmais trijnieks, beidzoties 2008.gada sezonai?

“Protams, pirmajā trijniekā es redzu Parex Līzings Rally Team, otro un trešo vietu ļoti ticams, ka dalīs LMT rallija komanda un SEB Unilīzinga komanda.”

Interesanti fakti par Parex Līzings Rally Team ekipāžu sportisko karjeru

Ekipāža: Ivars Caune (pilots) un Vladimirs Barinovs (stūrmanis):

Ivars Caune ir viens no pieredzes bagātākajiem Latvijas autosportistiem. Sacensībās startē kopš 1979.gada.

- 13 kārtējais Latvijas čempions, 3 reizes bijis PSRS čempions;
- Ar automašīnu Subaru Impreza piedalījies N klasē Pasaules čempionāta posmos Network Q rallijā 1997.gadā un Swedish Rally 1998.gadā;
- 2005. - 2006.gadā piedalījies Latvijas rallija čempionāta posmos N3 grupā ar Honda Type-R.

Vladimirs Barinovs klasiskaja rallijā startē jau 4 gadus.

- Pirms tam 4,5 gadus braucis rallijkrosā;
- Iepriekšējā sezonā startējis R2 Rally Team un SKY Rally Team
- 2005.gadā Latvijas Rallija čempionātā ierindojies 2.vietā A grupā.

Kopš 2007.gada sezonas Ivars Caune un Vladimirs Barinovs startē vienā ekipažā.

- 2007.gadā visos Latvijas Rallija čempionātos startējuši ar Mitsubishi Lancer A+ klasēl;
- 2007.gada Talsu rallijā startējuši ar Toyota Corolla WRC automašīnu;
- Kopvērtējumā 2007.gada LMT Latvijas Rallija čempionāta A+ klasē ierindojās 2.vietā.

Ekipāža: Mārtiņš Būčiņš (pilots) un Renārs Francis (stūrmanis):

Mārtņš Būčiņš rallijā brauc kopš 1996.gada. Latvijas sporta meistars autorallijā.

- 2002.gadā kļuvis par Latvijas čempionu rallijsprintā un Latvijas vicečempionu rallijā, ieguvis 3.vietu divos Eiropas čempionāta posmos;
- 2003.gada Talsu rallijā izcīnījis 1.vietu 2WD klasē;
- 2004.gadā ierindojies 3.vietā Kurzemes rallijā N4 grupā.

Renārs Francis ar tehniskajiem sporta veidiem nodarbojies kopš bērnības – sākumā ar motokrosu, tad pievērsies rallijam. Rallijā braucis vispirms kā stūrmanis, tad izmēģinājis savus spēkus kā pilots, tad atkal atgriezies stūrmaņa pozīcijā.

- 1997.gadā rallija posmā Gulbenē izcīnīja uzvaru A7 grupā;
- No 2000. - 2002.gadam startējis VW Racing Team;
- 2002.gadā ierindojies 2.vietā Kurzemes rallijā A7 grupā un 3.vietā – Lietuvas posmā A7 grupā;
- 2003.gadā vienā ekipāžā ar Mārtiņu Būčiņu ieguvuši 3.vietu Kurzemes rallijā A8 grupā.

Kopš 2006.gada Mārtiņš Būčiņš un Renārs Francis startē vienā ekipāžā:

- 2006.gada Latvijas Rallija čempionātā ierindojušies 3.vietā komandu ieskaitē;
- 2007.gada Latvijas Rallija čempionātā kopvērtējumā ierindojās 3.vietā;
- 2007.gadā Baltijas Rallija čempionātā ieguva 2.vietu;
- 2007.gadā Ziemeļeiropas čempionātā ieguva 1.vietu.


Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2020
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV