Trešdiena, 08.Maijs 2024. » Vārdadienas svin: Staņislava, Staņislavs, Stefānija;

Hibrīdautobuss pilsētā: prototips, kam ir nākotne

ZParks.lv, 16.10.2007. 08:30

Pateicoties MAN elektriskā un dīzeļmotora hibrīdautobusam, Nirnberga ir kļuvusi par vienu no pirmajām pilsētām ar videi draudzīgāku sabiedrisko transportu. Jaunais hibrīdautobuss ir aprīkots ar Siemens vadīšanas sistēmas tehnoloģiju.
Hibrīdautobuss pilsētā: prototips, kam ir nākotne

Šis prototips ir ievērojams ar to, ka patērē par gandrīz 25 % mazāk degvielas nekā parastie autobusi un tajā arī ir uzstādīta īpaša bremzēšanas enerģijas atgūšanas sistēma. Vadīšanas sistēmu veido sērijveidā ražoti komponenti, kas nozīmē, ka autobusu masveida ražošana ir iespējama un MAN to plāno īstenot līdz 2010. gadam. Bez iekšdedzes dzinēja hibrīdautobusam ir arī elektriskais motors, ar kuru transportlīdzeklis uzsāk braukt. Šī sistēma īpaši pozitīvi ietekmē degvielas patēriņu braukšanas situācijās pilsētā un sastrēgumstundās. Ar elektrību darbināmais motors arī kalpo kā ģenerators: transportlīdzeklim bremzējot, kinētiskā enerģija nezūd, bet tiek pārvērsta elektrībā un saglabāta, vēlāk izmantojot transportlīdzekļa darbināšanai. Hibrīdautobusi ir ideāli pilsētas apstākļos, kad autobusiem nākas bieži bremzēt un uzņemt ātrumu (piem., pieturās un pie luksoforiem). 

Kopīgi ar MAN speciālistiem Siemens Automation and Drives (A&D) savienoja dīzeļmotoru ar elektroenerģijas bloku, ko veido ģeneratori, frekvences pārveidotāji, piedziņas motori un transmisijas komponenti. Sistēmas testus patlaban veic Lion’s City Hybrid prototipa autobuss, ko izmanto Nirnbergā.

Atkarībā no motora apgriezieniem minūtē A&D elektroenerģijas vadības programmatūra regulē elektrības plūsmu no elektriskās vai dīzeļmotora piedziņas un tad novada šo elektrību uz autobusa piedziņas vārpstu, izmantojot transmisiju. Īpaši augstas veiktspējas kondensatori uzglabā enerģiju un nodrošina to pietiekamā apmērā, lai transportlīdzeklis varētu uzsākt kustību. Prototips darbojas veiksmīgi un MAN ir pārliecināts, ka hibrīdautobusu masveida ražošanu Eiropā var sākt vēlākais līdz 2010. gadam.

Pa to laiku jau trešais A&D un MAN testa hibrīdautobuss izbraucis Nirnbergas ielās. Autobusi Nirnbergā nav vienīgie, kuros izmantota Siemens tehnoloģija, jo patlaban tiek izmantoti 1000 hibrīdautobusu, kas aprīkoti ar A&D sistēmām un kuru testi notiek 30 dažādos projektos.

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV