Piektdiena, 03.Maijs 2024. » Vārdadienas svin: Uvis, Gints;

"Rīgas satiksmes" sabiedriskā transporta vadītāju vidējā alga no septembra ir Ls 740

LETA, 25.09.2007. 14:00

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" sabiedriskā transporta vadītāju vidējā alga pirms nodokļu nomaksas no šā gada septembra ir 740 lati, tādējādi pēc nodokļu nomaksas vadītājiem "uz rokas" paliktu vairāk nekā 500 lati.
"Rīgas satiksmes" sabiedriskā transporta vadītāju vidējā alga no septembra ir Ls 740
Lai padarītu darba piedāvājumu pievilcīgāku un konkurētspējīgāku, uzņēmuma vadība nolēmusi no septembra palielināt vadītāju algas vairāk nekā par 10%, kas vidēji mēnesī būtu 740 lati. Tādējādi pēc nodokļu nomaksas vadītājiem "uz rokas" paliktu vairāk nekā 500 lati.

Autobusu vadītāju vidējās atalgojums ir salīdzinoši lielāks gan lielākā darba apjoma, gan darbam nepieciešamās kvalifikācijas dēļ, sacīja Bērziņa.

Pašlaik "Rīgas satiksmei" trūkst ap 430 vadītāju.

Vadītāju atalgojuma palielināšanai Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti šodien atbalstīja papildu miljona latu piešķiršanu. Pusi no šīs summas jeb 500 000 latu paredzēts piešķirt šā gada budžeta grozījumos, lai nodrošinātu algu izmaksu par atlikušajiem četriem šā gada mēnešiem. Par to galīgais lēmums būs jāpieņem domes sēdē.

Pēc uzņēmuma sniegtās informācijas, transporta līdzekļu vadītāju vidējā darba samaksa mēnesī 2006.gadā bijusi 488 lati, bet šogad bija plānots, ka vidējā darba samaksa būs 659 lati pirms nodokļu nomaksas. Vidējā alga ietver arī nostrādāto virsstundu apmaksu.

Patlaban "Rīgas satiksmē" strādā vairāk nekā 6000 darbinieku, no tiem 1718 ir transporta līdzekļu vadītāji un 1216 konduktori.

Nepieciešami darbinieki arī šādās vakancēs - autoatslēdznieks, elektroatslēdznieks, ritošā sastāva atslēdznieks, elektromontieris, elektriķis, elektrometinātājs, krāsotājs, palīgstrādnieks, remontstrādnieks, kā arī transporta biļešu un autostāvvietu kontrolieris. Katrā no minētajām vakancēm būtu nepieciešami no viena līdz desmit cilvēkiem.

Bērziņa akcentēja, ka "Rīgas satiksmei" prioritāte ir nodrošināt transporta līdzekļu vadītājus pietiekamā skaitā, tādēļ lielākā uzmanība tiek veltīta vadītāju piesaistei, kā arī potenciālo darbinieku mācībām. Jau ziņots, ka darbinieku trūkuma dēļ "Rīgas satiksme" nolēmusi piesaistīt arī viesstrādniekus.

Augusta beigās tika atvērta dienesta viesnīca transporta līdzekļu vadītājiem, kuriem mājvietas nav Rīgā. Regulāri tiek paplašinātas iespējas iegūt kvalifikāciju bez maksas. Iniciētas un jau apstiprinātas izmaiņas Ministru kabineta noteikumos, kas paredz: ja iegūta trolejbusa vadītāja kategorija, izejot papildu mācības un nokārtojot pārbaudījumus, ir iespējams vadīt sabiedriskā transporta autobusu pilsētas teritorijā.

Tika arī pieņemts lēmums izmaksāt 300 latus, uzsākot darbu, tiem vadītājiem, kas vēlas izmantot dienesta viesnīcu, jo cilvēkam rodas izdevumi saistībā ar pārvākšanos, informēja Bērziņa.

"Ārpusrīgas iedzīvotājus uzrunājām ar reģionālās preses un radio palīdzību no maija vidus līdz augusta vidum, bet atsāksim septembra sākumā, jo, iespējams, arī vasara ietekmē cilvēku atsaucību, tāpat arī dienesta viesnīcas remonts tiks pabeigts tuvāko pāris nedēļu laikā. Siltais laiks un vasara pavisam noteikti neveicina cilvēku vēlmi nākt strādāt uz galvaspilsētu. Izmantojam arī savus transporta līdzekļus, tā sauktos "midi busus", jo tie kursē ne tikai pilsētas, bet arī piepilsētas maršrutos, gan citur Latvijā, jo dodas norīkojumos," stāstīja uzņēmuma pārstāve.

Ja janvārī, februārī par autobusa vadītāja vakanci interesējušies pieci cilvēki, tad no maija līdz augustam - vidēji 50.

"Saņemam zvanu uz bezmaksas tālruni, paņemam cilvēka koordinātes un tad Personāla atlases daļa atzvana cilvēkam, lai detalizēti izskaidrotu mūsu piedāvājumu un atbildētu uz jautājumiem. Pēc pirmo sarunu ar interesentiem rezultātiem jau tika pieņemti lēmumi, kā darba piedāvājumu pilnveidot," skaidroja Bērziņa.

Kā norādīja "Rīgas satiksmes" pārstāve, svarīga esot ne tikai atsaucība, bet rezultāts - ir svarīgi, lai potenciālajam darbiniekam, uzklausot piedāvājumu, ir motivācija nākt un strādāt.

"Pirmais, kas cilvēkiem interesē, ir alga - tai jābūt pietiekami lielai salīdzinājumā ar to, kuru cilvēks saņem, lai viņam būtu interese mainīt ne tikai darbu, bet zināmā mērā arī mājvietu. Interesē arī darba grafiks - cilvēkiem, kas nedzīvo Rīgā, ir svarīgi, lai viņiem ir laiks braukt mājās," sacīja Bērziņa.

"Rīgas satiksmei" 2006.gadā darba samaksai bija nepieciešami 35 miljoni latu. Savukārt, lai varētu nodrošināt pārvadājumu nozarei un Latvijas ekonomiskai situācijai adekvātu darba samaksas pieaugumu, 2007.gadā nepieciešami 45 miljoni latu, bet 2008.gadā - 56 miljoni latu, norādīja Bērziņa.
Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV