Ceturtdiena, 12.Decembris 2019. » Vārdadienas svin: Otīlija, Iveta;

Arī Siguldā brāļi Neikšāni sagādā pārsteigumus!

Jānis Dzērve, 04.03.2007. 00:00

Pateicoties ziemas rallijā sen nepieredzētiem laika apstākļiem, automobiļu spēku samēri attiecīgajās klasēs nosacīti izlīdzinājās un šoreiz daudz kas bija atkarīgs no individuālās sportistu meistarības. Visinteresantākā cīņa izvērtās par absolūto kopvērtējumu, kur beigu beigās nepārsēts palika Ivars Vasaraudzis un viņa īrētais WRC, otrā vieta Jānim Vorobjovam, bet par sacīkstes lielāko pārsteigumu parūpējās Andis Neikšāns, kurš noslēdza favorītu trijnieku.
Arī Siguldā brāļi Neikšāni sagādā pārsteigumus!

Galerijas:

Salīdzinot šī gada Latvijas čempionāta pirmos divus posmus ar pērno sezonu, jāsecina, ka rallijs ir kļuvis savādāks, iespējams šeit derētu arī vārds - dīvaināks. Ivaram Vasaraudzim startējot A plus klasē un Andim Neikšānam nomainot priekšpiedziņas grupu uz pilnpiedziņu, kaislības N4 klasē ir kļuvušas daudz neprognozējamākas.

Pavisam cita cīņa risinās arī N3 klasē un intriģējošu savdabību kopvērtējuma tabulai piešķīris arī rallija vecmeistars Ivars Caune.

Viss sākās jau ar to, ka ierastais Siguldas rallijs tika pārcelts uz trešo martu un sanāca tā, ka tieši Sarma bija sezonas atklāšanas sacīkstes. Kā atceramies tikai pirms nieka divām nedēļām Gulbene gan sportistus, gan rallija cienītājus uzņēma ar visai viesmīlīgiem mīnusiem. Sarma bija tradicionāls ziemas rallijs, kurā neizpalika arī sensācija. Mazāk pieredzējušais Māris Neikšāns “izgrieza pogas” nevienam vien rallija vecmeistaram un rezultātā svinēja savu pirmo uzvaru N4 grupā.

Siguldā viss sagriezās kājām gaisā un par pirmo pārsteigumu parūpējās laika apstākļi, kas vairāk atgādināja agru pavasara, nevis saltu un skaistu ziemas ralliju. Atkusnis sacensību trasi bija pārvērtis par dubļu, sniega un ledus sajaukumu, kas sākumā lika domāt, ka šoreiz nebūs ne skaistas sānslīdes, ne iespaidīgi ātrumi, taču kā beigās pierādījās, vadošajiem rallija sportistiem tas bija tikai kārtējais izaicinājums, ar kuru vairumus tika galā teicami.

Lai arī prognozes par ralliju „Sigulda 2007” izskanēja visdažādākās, tomēr finālā viss izvērtās ļoti neparedzami. Favorītu tehnikas ķibeles, avārijas un pārsteidzoši soda laiki sagādāja ne mazums spilgtas emocijas kā sportistu tā līdzjutēju vidū.

Kā zināms „Skandi Auto Rallija Komanda” Siguldas rallijam bija sarūpējusi divas WRC automašīnas un šāds pavērsiens daudziem lika domāt, ka Vasariņš līdzīgi kā Latvijas rallijā, kā sāks ralliju pirmajā pozīcijā, tā arī finišēs, bet par laimi vai diemžēl intrigas trasē izvērtās pavisam citādas. WRC spēkrata pārākums Vasaraudzim ļāva uzvarēt deviņos no desmit ātrumposmiem, taču cīņā par kopvērtējuma pirmo vietu viss tik viegli gan nevedās.

Otrajā dopā Vasaraudzis savu Mitsubishi Lancer WRC iestūrēja sniegā, piedzina ar sniegu pilnu radiatoru, kā rezultātā auto zaudēja jaudu un neapstrīdamais favorīts pēc otrā dopa kopvērtējumā ieņēma tikai 25. vietu. Vēlāk Vasariņš visos nākamajos posmos atkal finišēja kā pirmais, taču līdera pozīcijas kopvērtējuma tabulā spēja atgūt tikai astotajā dopā un kā pēc rallija atzina ekipāžas stūrmanis Valdis Spredzis, tad pēdējie dopi tika braukti uz lielas riska robežas, bet kā jau mēs visi zinām, kas neriskē, tas nedzer šampanieti!

Otru WRC spēkratu Toyota Corolla stūrēja igauņi Maits Merilo/Pēps Kallaste un kā izrādījās finišā, tad Merilo bija vājāks par Latvijas vadošajiem rallistiem, viņam kopvērtējumā tikai 10. vieta.

A Plus kategorijā, kur notiek Latvijas kausa izcīņa, aiz Ivara Vasaraudža palika Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks, Maits Merilo/Pēps Kallaste, Artūrs Priednieks/Jānis Kirkovalds, Ivars Caune/Vladimirs Barinovs un Kaspars Šimkus/Armands Šimkus.

Intrigas neiztrūka arī N4 klasē. Taču šeit uzreiz gribās uzdot jautājumu: “Kā būt bijis tad, ja jau pašā pirmajā dopā no sacīkstēm neizstātos Sarmas varonis Māris Neikšās?”. Jā, diemžēl Mārim motora defekta dēļ no sacīkstēm nācās izstāties un tālākā cīņa par uzvaru risinājās starp Jāni Vorobjovu, Andi Neikšānu un Aivi Egli.

Piecos no desmit posmiem uzvarēja Vorobjovs, taču nervus pakutināja arī N4 klases jaunais pārstāvis Andis Neikšāns, kurš aizvadīja lielisku sacīksti un rezultātā Vorobjovu spēja apdzīt pat trīs reizes. Šosezon sasparojies ir arī Aivis Egle, kuram atkal trešā vieta.

Tātad N4 klasē labāko trijnieku sastādīja Vorobjovs, Neikšāns un Aivis Egle/Normunds Aizkalns, bet uzreiz aiz tā palika Raimonds Strokšs/Anrijs Jesse, Mārtiņš Būčiņš/Renārs Francis un Matīss Mežaks/Arnis Ronis. [Tomēr rezultātus apstiprinās žūrija pēc automašīnu detalizētas pārbaudes]

N3 klasē identiski kā Sarmā nepārspējami atkal bija Artis Štrauss/Raimonds Tihonovs, uzvarot visos ātrumposmos, Jānis Kārkliņš/Jānis Krastiņš ieņēma otro vietu. Trijniekā pēc ilgiem laikiem atkal atgriezās Krišjānis Caune, bet pērnās sezonas čempions Dans Leščs N3 grupu noslēdza kā pēdējais. Jācer, ka liepājnieku vajā tikai likumsakarīgas neveiksmes, jo citādi jau pašā sezonas sākumā var apgalvot, ka N3 klase ar neko vairs nespēs pārsteigt.

Klasē AL2000 finišēja četras ekipāžas sekojošā secībā – Aivars Kivkucāns/Veno Sietiņš, Gintars Ozoliņš/Māris Spēlmanis, Aivo Tamms/Normunds Kokins un Normunds Verbelis/Igors Bartaščenoks.

Par rallija lielākajiem neveiksminiekiem uzskatāmi čempionāta AL2000 klases līderi un Siguldas rallija organizatori Egils Īle/Māris Īle, kuri pēdējā ātrumposmā avarēja un līdz finišam tā arī netika, bet tāds nu ir rallijs...

Divās nedēļās divas aizraujošas sacīkstes, bet tagad gan pauze un diemžēl pat diezgan gara, jo nākamais LMT Latvijas čempionāta autorallijā posms – rallijs „Talsi” – notiks tikai maija beigās.
Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2019
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV