Sestdiena, 11.Maijs 2024. » Vārdadienas svin: Milda, Karmena, Manfreds;

Sākas 2008.gada F-1 pasaules čempionāts

LETA, 14.03.2008. 09:00

Šīs nedēļas nogalē ar Austrālijas "Grand Prix" izcīņu sāksies 2008.gada F-1 pasaules čempionāts.
Pirmie treniņbraucieni Melburnā sāksies šodien plkst.1.00 pēc Latvijas laika, kvalifikācijas braucieni notiks sestdien plkst.5.00, bet sacensības risināsies svētdien plkst.6.30.

Sezona noslēgsies 2.novembrī, kad tiks aizvadīta Brazīlijas "Grand Prix" izcīņa. Kopumā šogad būs 18 posmi - par vienu vairāk nekā iepriekšējā sezonā. Šogad piloti vairs nedosies uz ASV posmu, toties 28.septembrī Singapūrā plānotas pirmās nakts sacensības, kurā piloti brauks pa pilsētas ielām apkārt debesskrāpjiem un vēsturiskām celtnēm. Savukārt Eiropas "Grand Prix" šogad pirmo reizi norisināsies Valensijas trasē Spānijā, bet sacensību kalendārā atgriezies arī Vācijas "Grand Prix" Hokenheimas trasē.

Austrālijas "Grand Prix" posmā debitēs divi piloti - trīskārtējā F-1 čempiona Nelsona Pikē dēls Nelsons Pikē juniors ("Renault") un četrkārtējais ASV autosacīkšu sērijas "Champ Car" čempions francūzis Sebastjans Burdē ("Toro Rosso").

Burdē komandas biedrs būs jaunais vācu talants Sebastjans Fetels, kurš 19 gadu vecumā kļuva par jaunāko F-1 pilotu, kurš izcīnījis punktus, - 2007.gadā ASV "Grand Prix" sacensībās viņš finišēja astotais, bet pēc tam, aizvietojot Skotu Spīdu, piedalījās vēl septiņos posmos. Par pilntiesīgiem pilotiem sevi varēs uzskatīt arī vēl viens vācietis Timo Gloks ("Toyota"), kurš pagājušajā sezonā kļuva par GP2 čempionu, bet 2004.gadā piedalījās četros F-1 posmos, un japānis Kazuki Nakadžima ("Williams"), kurš pagājušajā sezonā piedalījās pēdējā - Brazīlijas "Grand Prix" posmā.

Daudzi F-1 speciālisti uzskata, ka par čempionu titulu, visticamāk, šogad cīnīsies "Ferrari" un "McLaren-Mercedes" piloti, sevišķi izceļot pašreizējo čempionu Kimi Raikonenu un pagājušās sezonas debitantu britu Lūisu Hamiltonu, kurš kopā ar tā brīža komandas biedru divkārtējo pasaules čempionu Fernando Alonso čempionāta kopvērtējumā Raikonenam zaudēja tikai vienu punktu.

Abu komandas biedri būs attiecīgi brazīlietis Felipe Masa, kurš jau vairākus gadus sola cīnīties ar "Ferrari" pirmo pilotu par čempionu titulu, un soms Heiki Kovalainens, kurš pagājušās sezonas sākumā, debitējot "Renault" komandā, solīja uzvaras jau pirmajā gadā, bet šosezon ir pieticīgāks savos plānos.

Raikonena un Hamiltona cīņā grūti būs iesaistīties Alonso, kurš pēc pagājušās sezonas nesaskaņu dēļ atstāja "McLaren-Mercedes" komandu un šogad brauks "Renault" vienībā. Pirmssezonas testu braucieni liecina, ka franču komandai būs priekšā tāls ceļš, lai sasniegtu to līmeni, kad 2005.un 2006.gadā Alonso izcīnīja čempionu titulus. To atzinis arī Alonso, sakot, ka "domāt par goda pjedestālu šobrīd būtu ļoti optimistiski".

Pirms jaunās sezonas sākuma Raikonens ir skaidri atklājis, ka viņa mērķis būs otrais čempiona tituls, bet Hamiltons atzinis, ka tieši somu pilots ir tas, ar kuru viņš trasē vēlas tiksies un pārspēt, tādējādi kļūstot par jaunāko F-1 čempionu vēsturē.

"Esmu ļoti apmierināts ar ziemas testiem un to, kāda šobrīd ir mašīna. Šī gada modelis ir solis uz priekšu salīdzinājumā ar 2007.gada formulu," teica Raikonens. "Mums ir spēcīgs, ātrs, konkurētspējīgs un uzticams visu lietu komplekts. Mums jābūt spējīgiem cīnīties par uzvaru katrā posmā un sezonas beigās - par diviem čempionu tituliem."

"Jauno sezonu Kimi iesāks tajā līmenī, kādā beidza iepriekšējo. Es viņu šogad neuztveru kā draudu, bet gan kā mērķi, jo viņš ir pasaules čempions," teica Hamiltons. "Es zinu, ka pagājušā gada notikumi mani padarījuši mērķtiecīgāku, lai uzvarētu Kimi."

Aiz "Ferrari" un "McLaren-Mercedes" par augstām vietām varētu cīnīties "BMW-Sauber" vienība, kas pagājušajā sezonā pēc "McLaren-Mercedes" svītrošanas no konstruktoru kausa kopvērtējumā ieņēma otro vietu. Lai gan eksperti to uzskata par "tumšo zirdziņu", pēdējie testu braucieni liecina, ka pēc pirmo nedēļu neveiksmēm ar jauno formulu "BMW-Sauber" ir atguvusi pārliecību. "Mūsu mērķis ir pietuvoties abām favorītkomandām un šogad beidzot izcīnīt uzvaru," teica "BMW-Sauber" komandas vadītājs Mario Tīsens.

Tomēr par trešās spēcīgākās komandas godu tai nāksies cīnīties ar "Renault", "Williams" un "Red Bull" pilotiem.

Ir vēl viena potenciāli spēcīga vienība, kas spētu iejaukties iepriekšminēto komandu cīņā, - viena no bagātākajām F-1 komandām "Toyota". Lai gan kopumā ziemas testos komanda īpaši neizcēlās, vienā no testu sesijām Barselonas trasē Jarno Trulli uzrādīja labākos apļa laikus. Līdzšinējā pieredze gan rāda, ka gada sākumā komandas vadība sola lielisku sezonu, tomēr sezonas gaitā neizdodas īstenot iecerēto. Turklāt 2007.gada izskaņā komanda pameta pieredzējušais Ralfs Šūmahers, kurš šosezon brauks Vācijas DTM salonmašīnu čempionātā.

Par nākamajām vietām konstruktoru kausā cīnīsies "Toro Rosso", kas sezonu uzsāks ar pagājušā gada formulām, Indijas miljardierim Vijajam Maljam piederošā "Force India", kas iepriekš ir nesusi "Jordan", "Midland" un "Spyker" nosaukumus, un "Honda", kas vairāk jau domā par 2009.gada sezonu.

Savukārt "Super Aguri" tikai nepilnu nedēļu pirms sezonas sākuma apstiprināja vienības pilotus, un komanda par panākumu varēs uzskatīt to, ja abas formulas startēs Austrālijas "Grand Prix" sacensībās.


Izmaiņas skārušas arī F-1 noteikumus.

Galvenais jauninājums ir tas, ka formulās vairs nebūs tādas elektroniskās papildierīces kā palaišanas kontroles sistēma un vilkmes kontroles sistēma. Turpmāk visās formulās būs ierīkota standartizēta elektronikas kontroles sistēma (ECU).

Pilotiem netiks piespriests desmit starta vietu sods par pirmā dzinēja nomaiņu sezonā, taču par katra nākamā dzinēja nomaiņu, tāpat kā iepriekš, nāksies startēt desmit vietas zemāk par kvalifikācijā uzrādīto rezultātu. Tāpat nav mainījušies noteikumi par to, ka viens dzinējs ir paredzēts divām sacensībām.

Formulas ātrumkārbai turpmāk būs jāiztur četras sacensības, bet par tās nomaiņu pilotam piespriedīs piecu starta vietu sodu konkrētajā posmā.

Turpmāk komandām nav atļauts izmantot vairāk par divām formulām vienā posmā. Tas nozīmē, ka tehnisku defektu gadījumos pilotiem vairs nebūs pieejamas rezerves mašīnas.

Pagājušā gada Austrālijas "Grand Prix" sacensībās Deivida Kulthārda "Red Rull" formula pārbrauca pāri "Williams" braucēja Aleksandra Vurca mašīnai, gandrīz skarot austrieša galvu. Tāpēc tika veiktas izmaiņas noteikumos, no šī gada paaugstinot formulu kokpita malas, lai turpmāk vairāk tiktu pasargāta pilotu galva.

Kvalifikācijas sacensības, kas joprojām norisināsies trīs daļās pēc izslēgšanas principa, sāksies ar 20 minūšu sesiju visām formulām, turpināsies ar 15 minūšu braucieniem, bet pēdējās sesijas laiks labākajām desmit formulām ir samazināts līdz desmit minūtēm iepriekšējo 15 minūšu vietā.
Evita Skuja LETA
Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV