Sestdiena, 04.Maijs 2024. » Vārdadienas svin: Viola, Vizbulīte, Vijolīte;

Cik izplatīts Twitter jau Latvijā?

7guru redakcija, 17.04.2009. 13:21 | komentāri (1)

Tviterošana šobrīd ir visjaunākā modes tendence Latvijas komunikāciju jomā. Tomēr, vai tās lietotāju skaits pieaugs un tviterošana spēcīgi attīstīsies arī Latvijas tirgū, to rādīs laiks, uzskata 7guru.lv aptaujātie reklāmas un sabiedrisko attiecību aģentūru pārstāvji.
Cik izplatīts Twitter jau Latvijā?

Twitter agrīnā stadija

«Pēc publikācijas „Dienā” un LTV „Panorāmas” sižeta, nepārprotami intereses vilnis par tviterošanu strauji aug arī Latvijā. Tomēr, tā kā pats Twitter vēl strauji attīstās un tā auditorija nav liela, pagaidām par tālāku nākotni spriest nevar. Tiesa gan, fakts, ka viens no lielākajiem CRM tirgus spēlētājiem „Salesforce” iekļāvis Twitter savā platformā, noteikti veicinās tā izplatību,» uzskata Zigurds Zaķis, reklāmas aģentūras „DOMINO BBDO” stratēģiskais direktors un līdzdibinātājs. Viņš stāsta, ka pasaules reklāmas medijos un blogos lasāmi vairāki veiksmes gadījumi, kuros kompānijas vai zīmoli savās mārketinga kampaņās ir izmantojuši tieši Twitter. Piemēram, „Best Buy”, „Starbucks” (tirdzniecībā), „Soutwest Airlines”, „Jet Blue” (tūrismā), ASV prezidents Obama (politikā). «Vai šis instruments paliks uz ilgāku laiku vai arī pēc pāris gadiem jau izzudīs, varēs pateikt tikai tad, kad lietotāju masa sasniegs (vai arī nesasniegs) kritisko lūzuma punktu,» uzskata Zigurds Zaķis. Viņš pats savu Twitter profilu (http://www.twitter.com/zz_zigurds) izveidojis pirms gada. Viņam Twitter kalpo kā jaunumu apkopošanas avots, kā „breaking news” avots no cilvēkiem vai izdevumiem viņam interesējošās nozarēs, gan arī kā dažādu jaunu, inovatīvu mārketinga tehniku pētniecības instruments. Komunikācijas speciālistiem Twitter ir laba vide, lai kopumā redzētu, kādas problēmas vai intereses ir būtiskai auditorijas daļai – aktīvajiem interneta lietotājiem. «Pasaulē ir vairāki piemēri, kā Twitter tiek ļoti veiksmīgi izmantots korporatīvās komunikācijas mērķiem, bet šajos gadījumos aiz Twitter profila bieži vien ir kāds entuziastisks un komunikabls darbinieks, kas veido ļoti personisku komunikāciju uzņēmuma vārdā vai arī atbilstoši reaģē uz lasītājus satraucošajiem problēmjautājumiem,» norāda Zane Bojāre, „Hauska&Partner” konsultante.

Mediji apsteiguši PR

«Latvijā masu mediji Twittera izmantošanā ir pat soli priekšā PR cilvēkiem. Lieliski sevis popularizēšanai un komunicēšanai ar skatītājiem izmanto LTV ziņu dienests,» stāsta Egle Klekere, sabiedrisko attiecību aģentūras „Deep White” valdes priekšsēdētāja. Twitter lielākā priekšrocība – tas ir lielisks informācijas avots, kas reālajā laikā ļauj sekot nozares un sabiedrības tendencēm visā pasaulē. Twitter ir iespēja personalizēt brendus, sagraut robežu starp brendiem, vadītājiem, autoritātēm, eliti un ikdienas cilvēkiem. «Jārunā „cilvēku” valodā. Stīvus paziņojumus un preses relīžu virsrakstus var vispār nerakstīt. Twitter ir kanāls, kur cilvēki ir imūni pret PR robotiem,» skaidro Egle Klekere. Viena no lielākajām veiksmēm Latvijā – tviterot sācis arī Cūkmens. Pagaidām gan tā nav masveida komunikācija, taču lietotāju aktivitāte pieaug ģeometriskajā progresijā. Veiksmīgāko tviterošanu piemēru vidū Zane Bojāre min arī Radio SWH dīdžeju Volfa un Grēviņa darbošanos Twitter vidē un kosmētikas „Madara” Twitter profilu. Līdzīgi kā 2007. gada rudenī Latvijā milzu popularitāti iemantoja korporatīvie blogi, tā tagad korporatīvajā komunikācijā modē lēnām ienāk Twitter. Arī Kaspars Līcītis, sabiedrisko attiecību aģentūras „PR Studio” vadītājs stāsta, ka Latvijā tviterošana vēl tikai sākusies. «Pagaidām Twitter piereģistrējušies pārāk maz Latvijas lietotāju, taču ar laiku, ņemot vērā Twitter lietotāju profilu un paradumus, šo kanālu būtu iespējams izmantot biznesā. Kā to, piemēram, ļoti veiksmīgi jau dara Vācijā. Tur Twitter izmanto word of mouth mārketingā,» tā Kaspars Līcītis.

Jārunā citā valodā

Otra lieliskākā Twitter īpašība – dalīties ar citiem informācijā, ko esi atradis šeit un tagad. «Pat, ja zīmols proaktīvi neizmanto šo kanālu komunikāciju, būtu ieteicams pasekot, vai tviterotāji paši nav jau uzsākuši komunikāciju par to. Reklamētāji, apgūstot tvitera etiķeti un stilu, var iesaistīties personīgās attiecībās ar savu auditoriju, pat personīgi sadraudzēties. Tomēr tviterī nestrādā tradicionālā reklāmas valoda,» norāda Žanete Lūse, reklāmas un komunikācijas aģentūras „Airport” direktore.

Easyget.lv iekš Twitter ir atrodami http://twitter.com/easyget

Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV