Pirmdiena, 07.Oktobris 2024. » Vārdadienas svin: Daumants, Druvvaldis;

Auto apsilde – kuram jāsalst ilgāk?

Andris Vilks, 06.02.2012. 14:33 | komentāri (1)

Ziema prot autobraucējiem sagādāt nepatīkamus brīžus – ja automašīnu izdodas iedarbināt, tad nākamais uzdevums ir atkausēt logus un sasildīt salonu. Pēdējais uzdevums nebūt nav tas vieglākais – vācu automobilistu klubs ADAC izpētījis dažādu marku automobiļus un secinājis, ka dažam labam auto vajadzīga vairāk nekā pusstunda, lai salonu sasildītu līdz komforta temperatūrai.
Auto apsilde – kuram jāsalst ilgāk?

ADAC eksperiments vēlreiz apstiprināja vispārzināmo faktu, ka dīzeļauto iesilst ilgāk. Tas skaidrojams ar dīzeļmotora konstruktīvajām īpatnībām – pašaizdedzes dzinējs lēnāk sasniedz darba temperatūru un mazāk uzkarst, enerģiju pārvēršot efektīvākā degvielas izmantošanā. Toties neapstiprinājās pieņēmums, ka mazas mašīnas salons uzsilst ātrāk.

Testa uzvarētājam uzvarētājam, Mercedes E 500 Coupe bija nepieciešamas tikai 9 minūtes, lai no -10C sasniegtu +22C grādus. Mazāk par 15 minūtēm drebināties vajadzēs Mercedes S 400 Hybrid, Volvo S60 D5, Mazda3 2.0 Disi, BMW X5 xDrive30d, Audi TT Coupe 2.0 TFSI, Peugeot RCZ 155 THP, BMW ActiveHybrid X6 un Porsche Boxster S 3.4 īpašniekiem.

Fiat Doblo Kombi 1,6 JTD Multijet, VW Sharan 2.0 TDI Bluemotion, Mercedes Viano 2.2 CDI, Peugeot 807 HDi, Škoda Fabia Combi 1.6 TDI, Mitsubishi i-MiEV, Toyota Auris 1.8 Hybrid, Honda Insight 1.3 Hybrid un Mini Cooper D Countryman salona uzsildīšanai vajadzēs patērēt vairāk nekā 20 minūtes.

Neskatoties uz kompaktajiem izmēriem (garums – 2,7 m), tieši tikpat laika vajadzēs arī Smart Fortwo 1.0, bet absolūtais antirekords šajā ziņā pieder Seat Ibiza dīzeļversijai, kuras salons līdz +22C grādiem sasils tikai pēc 30 minūtēm.

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV