Trešdiena, 13.Novembris 2024. » Vārdadienas svin: Jevgēņija, Jevgēņijs, Eižens;

Pētījums: Latvijas iedzīvotājiem uzreiz pēc atalgojuma svarīgākais ir darba auto

LETA, 06.08.2008. 14:10

Latvijā 55% iedzīvotāju jaunas darba vietas izvēlē viens no svarīgākajiem kritērijiem tūlīt pēc algas apmēra ir iespēja izmantot darba auto privātajām vajadzībām, liecina "GE Money Bank" veiktais pētījums.
Tikmēr Vācijā šis kritērijs ir svarīgs divreiz mazākam iedzīvotāju skaitam. Arī Čehijā šādi domā tikai 29%, Ungārijā - 37%, bet Polijā un Rumānijā nedaudz vairāk nekā 40% respondentu.

Caurmērā Latvijā no darba devēja auto kā papildu bonusu vairāk sagaida vīrieši nekā sievietes, turklāt kopumā vērojama tendence - jo vecāks ir respondents, jo vairāk iespēja izmantot darba auto privātajām vajadzībām tiek uzskatīta par priekšrocību.

"Jau labu laiku darbinieka atalgojumu veido ne tikai konkrēta naudas summa, bet arī citi materiālie un nemateriālie ieguldījumi lojalitātes un motivācijas, līdz ar to arī produktivitātes veicināšanā. Pašreiz Latvijas darba tirgus mainās - līdzsvarojas darba ņēmēja prasības un darba devēja iespējas tās nodrošināt," norāda "GE Money Bank" Personāla pārvaldes direktore Katerina Leidemane.

Viņa norāda, ka dažiem auto, protams, ir svarīga ikdienas daļa, taču ne vienmēr katrs darba devējs varēs piedāvāt visu, tādēļ jāizsver, kas ir būtiskāks - veselīga un komfortabla darba vide, veselības apdrošināšana, atlaides sporta klubos, atbalsts bērniem, skolas gaitas sākot.

Katrs otrais iedzīvotājs Latvijā uzskata, ka mūsu valstī cilvēki apskauž tos, kuriem pieder labāka automašīna, turklāt vēl 57% ir pārliecināti, ka sievietēm pievilcīgāki šķiet vīrieši ar dārgiem auto.

Latvijā Pierīgā šiem apgalvojumiem piekristu vismazāk - tikai 38% domā, ka mūsu tautieši ir skaudīgi, un tikai katrs otrais teiktu, ka sieviešu partnera izvēle ir atkarīga no tā īpašumā esošās automašīnas. Savukārt visvairāk iepriekš minētajiem apgalvojumiem piekrīt latgalieši - attiecīgi 62,5% un 62,1%.

No visām aptaujātajām valstīm visvairāk par šo apgalvojumu patiesumu nešaubās Čehijā - 76% domā, ka viņu tautieši mēdz būt skaudīgi, bet 63% šķiet, ka čehu sievietes dod priekšroku tiem pretējā dzimuma pārstāvjiem, kuri ir dārgu spēkratu īpašnieki.

Pētījumā arī noskaidrots, ka 63% Latvijas auto īpašnieku uzskata, ka auto tāpat kā apģērbs raksturo cilvēku, līdzīgi domā arī 53% rumāņu. Kamēr Čehijā un Vācijā šim apgalvojumiem piekrīt vien 35% un 37% aptaujāto.

Psiholoģe Ginta Ratniece norāda, ka cilvēkiem apkārt esošās lietas nav tikai instrumenti, kurus lietojam. Ar to palīdzību tiek gan organizēta pasaule ap sevi un veidota sava identitāte.

"Savā ziņā lietas veido mūsdienu cilvēka "paplašināto Es". Daudziem cilvēkiem automašīna psiholoģiski simbolizē gan pārticību, gan brīvību un mobilitāti, gan statusu, gan pievilcību un intimitāti, gan varenību un spēku. Vīrieša vērtībās joprojām automašīnas ieņem vienu no augstākajām pozīcijām kā "vīriešu atribūts"," norāda Ratniece.

Viņa uzskata, ka tas Latvijā sāk pamazām mainīties, jo automašīnas kļūst aizvien pieejamākas un aizvien vairāk tās lieto arī sievietes.

"GE Money Bank" pētījums veikts sešās Eiropas valstīs - Vācijā, Čehijā, Polijā, Ungārijā, Rumānijā un Latvijā.

Tā gaitā katrā valstī aptaujāti vairāk nekā 600 respondentu vecumā no 18 līdz 60 gadiem.

Latvijā pētījumu veica pētījumu centrs SKDS, bet pārējās valstīs - "TNS Asia".
Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV